پرینت

سیستم پیشنهادی برای کار با نرم افزار 3D Max 2014

on .

با سلام به همگی دوستان و کاربران محترم سایت

بدلیل تماس ها و ایمیل های بسیار زیاد شما که درخواست کرده بودید یک سیستم کامپیوتری مناسب برای کار با نرم افزار تری دی مکس را معرفی نماییم ، در این پست به معرفی کامل قطعات سخت افزاری مناسب برای کار با این نرم افزار قدرتمند خواهیم پرداخت .

 
 

قبل از شروع خواهشمندیم به چند نکته مهم توجه نمایید :
 
1. لیست قطعات سخت افزاری پیشنهادی ما با توجه به آخرین نسخه ی عرضه شده این نرم افزار یعنی Autodesk 3DS MAX 2014 در نظر گرفته شده است .
 

2. مرجع اصلی ما در انتخاب قطعات سخت افزاری ، سایت سازنده این نرم افزار www.autodesk.com بوده است که در آن لیست قطعات پیشنهادی در آدرس زیر معرفی شده است :
   

همچنین با کمی تامل و دقت در این سایت به لینکی بسیار جالب با عنوان سخت افزار تایید شده
(Certified Hardware) مواجه شدیم که بسیار زیبا و در عین حال فنی با انتخاب محصول مورد نظر از لیست محصولات نرم افزاری این شرکت و نیز انتخاب عملکرد کاری / نسخه ی سیستم عامل و بسیاری موارد دیگر ، قطعات تایید شده معرفی می گردد . آدرس اینترنتی این صفحه :

 
 
( البته دوستان عزیز ساکن در ایران توجه داشته باشند که تقریبا 90 درصد قطعات ذکر شده در این صفحه از سایت متاسفانه در کشور وجود ندارد و این قسمت را برای کاربران مقیم در خارج از کشور سایت www.3dmaxhelp.com  در نظر گرفته ایم )


 
مشخصات کامل قطعات سخت افزاری :
 

  
CPU : INTEL Core i7 4770 Haswell
مزایای خرید این پردازنده :
* این پردازنده  دارای 4 هسته فیزیکی می باشد ،که به واسطه تکنولوژی Intel Hyper-Threading جمعاً قابلیت پردازش 8 رشته را در آن واحد دارد.( منظور از قابلیت فوق، امکان رندر همزمان و موازی 8 نقطه از فایل شما می باشد که باعث تسریع در امر رندر و آماده سازی فایل نهایی میشود. )

*
پشتیبانی از رم دو کاناله DDR3 تا ظرفیت 32GB (در سیستم های مناسب برای کار رندرینگ ، حداقل 16 گیگ حافظه رم توصیه می شود )

* پشتبانی از نسل سوم درگاه ارتباطی موسوم به PCI Express 3.0 ( انتخاب یک کارت گرافیک قوی و بروز ، نقش مهمی در کیفیت تصویر نهایی پس از عملیات رندرینگ دارد )

* دارای فناوری Turbo Boost 2.0
( فناوری Turbo Boost نسخه دوم ، علاوه بر مدیریت توان مصرفی ، زمانی که شما نیاز به پردازش بیشتر دارید، به یاری شما شتافته و عملکرد سیستمان را سرعت می بخشد.
این تکنولوژِی با در نظر گرفتن محدودیت های حرارتی و میزان فعالیت هر یک از هسته ها قادر به تنظیم خودکار سرعت پردازنده بر اساس بار پردازشی روی آن میباشد )


Mainboard : Gigabyte H87
مزایای خرید این مادربرد  :
 
پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه رم دو کاناله و از نوع DDR3 (در سیستم های مناسب برای کار رندرینگ ، حداقل 16 گیگ حافظه رم توصیه می شود )
  • مجهز به نسل سوم اسلات PCI Express با 2 برابر سرعت نسبت به نسل قبلی   (سرعت بالای پردازشی حافظه ی کارت گرافیک برای عملکرد مناسب این قطعه در زمان رندر بسیار مناسب است )
  • پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX برای افزایش کارایی گرافیکی سیستم ( در سیستم های رندرینگ جهت خروجی فایل انیمیشن بسیار کاربرد دارد )
 

VGA CARD : Sapphire HD7850 2GB DDR5 (256bit,DDR5)

 

مزایای خرید این گرافیک  :

  
  • دو گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR5 با رابط 256 بیتی  ( همانطور که قبلا نیز اشاره شد سرعت بالای پردازشی حافظه ی کارت گرافیک برای عملکرد مناسب این قطعه در زمان رندر بسیار مناسب است )
  • مجهز به سیستم خنک کننده Dual-X شرکت سافایر(بدلیل رندرینگ برخی فایل ها در مدت زمان طولانی و در نتیجه افزایش دمای کارت گرافیک، این قابلیت می تواند بسیار سودمند باشد )                                                                                                                                
  • مجهز به نسل سوم درگاه ارتباطی PCI-Express (این قابلیت قبلا توضیح داده شده است )
  • پشتیبانی از تکنولوژی CrossFireX برای اتصال دو یا چند کارت گرافیکی رادئون به یکدیگر (جهت انجام پروژه هایی با خروجی فایل انیمیشن بسیار سودمند است )
  • مجهز به یک پورت DisplayPort، دو خروجی تصویر DVI و درگاه مولتی مدیای HDMI (جهت اتصال به تلویزیون و انواع نمایشگر با سایز بالا جهت افزایش فضای دید )
  • بهره گیری از فناوری AMD HD3D برای تماشای عکس ها و ویدیوها به صورت سه بعدی
  • پشتیبانی کامل از رابط برنامه نویسی Microsoft DirectX11 و مدل سایه زنی 5  (جهت سازگاری با عملکرد پلاگین بسیار معروف Vray )

 RAM : 16G Geil DDR III 1600
 

H.D.D : 1 T WD SATA3 Black or Green

 

Power : GREEN 850 W

 

CASE : GREEN HUNTER

جدول قیمت مربوط به قطعات پیشنهادی :

نام قطعه

قیمت قطعه (تومان)

CPU : INTEL Core i7 4770 Haswell

      980.000

Mainboard : Gigabyte H87

                          390.000  

VGA CARD : Sapphire R7 2GB DDR5 (128bit,DDR5)

545.000                      

RAM : 16G Geil DDR III 1600

540.000                      

H.D.D : 1 T WD SATA3 Black or Green

190.000                     

DVD/RW  LiteOn

                          55.000

Power : GREEN 850 W

480.000                      

CASE : GREEN HUNTER

180.000                      

قیمت قطعات فوق در تاریخ 93/03/25 به روز رسانی شده است و سایت هیچگونه مسئولیتی را در قبال نوسانات قیمت و نیز موجودی کالا نمی پذیرد .

هزینه ی مربوط به اسمبل قطعات و نیز پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته نشده است .

جهت مطرح نمودن هر گونه پرسش ، مشاوره و یا خرید قطعات رایانه و لپ تاپ لطفا با شماره ی 09352231205 آقای مهندس ابطحی تماس حاصل فرمایید .

گروه بازرگانی کامپیوتر پروشات

 آدرس : مشهد - حدفاصل چهارراه خیام و سه راه فلسطین - دستغیب 10 - پلاک 1- واحد 3

دوستان و کاربران گرامی جهت مشاهده مقاله سیستم پیشنهادی برای کار با نرم افزار 3D Max 2018 بر روی لینک زیر می توانید کلیک نمایید.خواهشمند است نظرات خود را در خصوص قطعات در پست جدید ثبت نمایید.

http://3dmaxhelp.com/hardware-introduction/510-system-requeirment-3dmax-2018.html

 

 

  • مهمان (Emad)

    سلام میخواستم بدونم لب تاپ HP ZBook Studio x360 G5 - D با رم 32 برای Vray و 3Dmax پاسخگو هست و اذیت نمیکنه برای رندر گیری؟

  • مهمان (یارمحمدی)

    سلام و خسته نباشید...آیا لپ تاپ های گیمینگ انتخاب خوبی برای کار با 3dmaxواتوکد و...هستند؟؟ اگرنه لطفا بین قیمت های2تا 3.5 ملیون پیشنهاد کنید...ممنون

  • مهمان (saeed)

    سلام و خسته نباشید. وقتی در 3ds max 2010 رندر می گیرم کارت گرافیک هیچ عکس العملی نشونه نمیده. می خواستم بدونم مشکل از نرم افزاره یا اینکه میشه فعالش کرد؟؟؟؟
    مشخصات سیستمم :
    amd phenom ii x6 1090t 3.5 OC
    ram 8 gb ddr3
    VGA sapphire hd 6870 256 bit
    main asus m5a97 rev 1.0

  • در پاسخ به: مهمان (saeed)

    سلام
    متوجه سوال شما در مورد واکنش کارت گرافیک نشدم !
    لطفا بیشتر و دقیق تر توضیح دهید. برای اطمینان میتوانید نصب درایور کارت گرافیک را چک نمایید.

  • مهمان (مرتضوی)

    با سلام،
    از سایت خوبتان متشکرم.
    سیستم زیر را یکی از فروشندگان معرفی کردند. ممنون میشم اگر بررسی کنید که مناسب می باشد. لطف می کنید که زودتر به اطلاعم برسانید.
    Case: GREEN X3
    Power: GREEN 700 W
    MainBoard : GIGA Z170-Pro gaming
    CPU : Intel core i7 6700 box
    Cooler: COOLMASTER V6GT-V6-V8
    SSD: 128 G ADATA
    RAM: DDR 4 32= 4*8 G 3200- Corsair
    H.D.D: Western Digital 2 T BLACK
    VGA: ASUS GT960- Turbo 4G Ram DDR5
    DVD-W: SONY or LG or PIONEER

    Monitor: LG 24” LED

    مجموعاً به قیمت 6000000 تومان

  • کاربر گرامی سلام

    بله. مشکلی نیست. سیستم پشنهادی شما دارای قطعات نسبتا مناسبی هستند.
    موفق باشید.

  • مهمان (Hamed)

    با سلام. میشه یک لب تاب عالی برای بازی از 2.5 تا 3.5 میلیون نام ببرید

  • در پاسخ به: مهمان (Hamed)

    با سلام

    لپ تاپ ASUS N550 JX

    با پردازشگر قدرتمند i7-4720HQ ، به همراه 8 گیگ حافظه اصلی و نیز تراشه ی گرافیکی GTX 950M - 4GB و با صفحه نمایش فول اچ دی / با حدود قیمت 3.300 انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

  • مهمان (محسن)

    سلام دوست عزیز من لنوو IP500 دارم و نرم افزار رو نصب کردم منتها مشکلی که هست تو پنجره متریال وقتی روی استاندار کلیک میکنم تا اونو به ویری تغییر بدم بنجره بد باز میشه و زبانه ها همه تو هم تو هم هستش مکس 13 نصب کردم و حتی از دو سی دی مختلف هم امتحان کردم خواهشا کمکم کنید ممنون

  • با سلام
    کاربر گرامی در خصوص مشکل مطرح شده با شماره 05137620855 یا شماره تلفن 09366020624 تماس حاصل نمایید تا بتوانیم مشکل شما را حل نماییم.ذکر یک نکته نیز خالی از لطف نیست که سوال شما مربوط به این بخش نمی باشد و در پست های آموزشی مخصوص پلاگین Vray بهتر بود مطرح می نمودید.
    با تشکر

  • مهمان (king)

    سلام .مرسی واسه مطالب و توضیجات جامع شما .
    بنده مهندس معماریم و برای کار با 3dmax دنبال یک لپ تاپ مناسبم .به نظر شما اگه بخوایم بین لب تاپ های y 5070 - n551vw - PE60 6QE یکی رو انتخاب کنیم به ترتیب کدام مناسبتره ؟
    سوال بعدی بنده این هست که بین RAM 16G - VGA GTX 960 2G با RAM 8G - VGA GTX 960 4G کدام قوی تر عمل کرده و چقدر با هم تفاوت دارن ؟
    ممنونم

  • در پاسخ به: مهمان (king)

    کاربر گرامی سلام

    در ابتدا بایستی عرض کنم که سوال بسیار سختی پرسیده اید. به این دلیل که دو مدل لپ تاپ از کمپانی ASUS و LENOVO که مطرح کرده اید ، شرایط بسیار نزدیکی بلحاظ سخت افزاری دارند.

    (با در نظر گرفتن اینکه برند MSI را بدلیل کیفیت پایین تر و کسب رتبه جهانی کمتر نسبت به سایر رقبا نادیده بگیریم) همانطور که عرض کردم هر دو برند دارای مشخصات سخت افزاری بسیار نزدیکی هستند. در مدل انتخابی شما در برند ایسوس ، شاید وجود یک هارد پرسرعت SSD و در برند لنوو ، وجود 16 گیگ رماز مزایای این مدل ها محسوب می گردد. هر دو دارای پردازشگر بسیار قدرتمندی بوده و از تراشه ی گرافیکی یکسانی استفاده می کنند.

    با ذکر دلایل بالا ، بایستی بین میزان حافظه ی رم و نیز هارد SSSD یک گزینه را انتخاب نماییم. به اعتقاد بنده میزان حافظه ی رم بالا ، می تواند یک فاکتور مهم در سرعت و قدرت رندرینگ پروژه های سطح بالای نرم افزار تری دی مکس باشد.

    موفق باشید.

  • مهمان (پرستو راد)

    با سلام ،
    لطفا قیمت های به روز قطعات ذکر شده در جدول بالا رو اعلام بفرمائید

    سپاس فراوان

  • کاربر گرامی سلام

    در ابتدا بابت تاخیر در پاسخگویی به شما عذرخواهی میکنم. شما مقاله ی مربوط به سال 2014 را مشاهده کرده اید و این قطعات قدیمی شده است.
    پیشنهاد میکنم به مقاله ی جدید در همین سایت به آدرس زیر مراجعه نمایید.

    http://3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

    پس از مطالعه ی مقاله ی جدید و مشاهده ی قطعات معرفی شده ، چنانچه سوالی داشتید در همین جا می توانید مطرح نمایید و با افتخار در خدمتتان هستیم.

  • مهمان (افشار)

    سلام وقت بخیر
    بنده میخوام سیستممو ارتقا بدم برای کار با مکس ورندرینگ و....منتها نمیخوام از دو تومان وخرده ای بیشتر هزینه کنم.به من یه همچین سیستمی پیشنهاد کردن حول این قیمت...بنظر شما خوبه؟اگه فکر میکنید برای قطعه ای بهتره بیشتر هزینه کنم یا یا برای قطعه ای دیگه کمتر هم ممنون میشم
    M.b asus B85 pluse
    Cpu intel 4460 3.2/6m box
    COrsair 8 G/1600 vengence
    HDD 1T WD 64M BIUE
    VGA ASUS GTX 750 2GDDR5

    POWER GREEN 480EU

  • کاربر گرامی سلام

    به لحاظ ریالی ، رقمی که مشخص کرده اید با انتخاب قطعات شما کاملا سازگاری دارد. فقط پیشنهاد میکنیم که منبع تغذیه یا Power این سیستم را کمی تقویت نمایید.
    توجه داشته باشید که انتخاب قطعات شما ، برای یک سیستم پردازشی خوب مناسب نیست و حداقل مشخصات یک سیستم رندرینگ را ندارد.
    اما همانطور که بارها در پاسخ به سوالات دیگر کاربران نیز توضیح داده ایم ، هر فردی با یک سطح توانایی و انتظار از خود معمولا بشکل حرفه ای یا نیمه حرفه ای فعالیت می کند.
    قطعات معرفی شده در سایت ما ، حداقل نیاز برای یک کار رندرینگ حرفه ای است.

    موفق و پیروز باشید

  • مهمان (نگين)

    مهمان (نگين)

    سلام
    به تازگي سيستم مك گرفتم كه روش كار گرافيكي و انيميشن و ... انجام بدم
    ولي همه ميگن كه نسخه ي 3dmax اي براي سيستم عامل مك وجود نداره
    اما در جواب يكي از دوستان خوندم كه شما گفتيد "در مورد نرم افزار تری دی مکس بایستی عرض کنم که نسخه ی قابل نصب آن بر روی سیتم عامل مک وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست ."
    ميشه بگيد چطور ميشه تهيه ش كرد؟؟؟؟؟

  • سلام بر شما

    برای خود سیستم عامل مک نسخه ی نرم افزار تری دی مکس وجود ندارد و تنها راه حل ، نصب سیستم عامل ویندوز بر روی مک و یا استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی نظیر Virtual PC
    می باشد که هرگز توصیه نمی کنیم.

    اگر به کاربری چنین پاسخ داده ایم که نسخه ی این نرم افزار برای سیستم مک موجود است / منظورمان همان روش بالا بوده است.

  • مهمان (صادق)

    سلام
    یه نفر می گفت که سیستمی که شما معرفی کردین مناسب گیم هست نه تری دی مکس!!!
    البته قیمتشم بالاست یه سیستم ارزونتر البته باهمین مادربرد و سی پی یو و رم کارت گرافیک ارزونتر باشه چی معرفی می کنین؟

    از Mashhad, Khorasan Razavi, Iran
  • کاربر عزیز سلام

    مشخصات سیستم پیشنهادی ما ، حاصل سالها تجربه ی گروه ما در زمینه ی نرم افزار قدرتمند تری دی مکس میباشد و نقل قول از "یه نفر" ( به قول شما) قطعا نمی تواند معیار و ابزار سنجش استاندارد و قابل قبولی برای ما باشد.

    از طرف دیگر باید عرض کنم که تمام قطعات معرفی شده توسط تیم فنی سایت ما ، قبل از پیشنهاد با توضیحات کامل و کارشناسی از مرجع اصلی یعنی سایت Autodesk.com تحلیل و بررسی شده است. به همین دلیل چه خوب و شایسته بود اگر این "یه نفر" هم مانند ما با دلیل و برهان قابل قبولی قطعات پیشنهادی ما را مناسب صرفا گیمینگ معرفی می کرد.

    (هر چند که بایستی توجه داشته باشید در بازار رایانه بدلیل عدم اطلاع و تجربه ی کافی در این زمینه ، همیشه سیستم های با قطعات بالا را بدون توجه به کارایی مورد نظر جهت کار پردازشی و یا اجرای بازی های رایانه ای ، معرفی می کنند)

    قطعات معرفی شده در این سایت هرچند که مناسب برای اجرای بازی های رایانه ای نیز می باشد ولی جهت کاربرد Gaming ( به اصطلاح) باید حتما مادربورد و کارت گرافیک آن ، با قطعات مناسب تعویض گردد.

    در مورد قیمت بالای قطعات که فرموده اید نیز بایستی عرض کنیم که سیستم معرفی شده ، حداقل سیستم مورد نیاز جهت اجرای عملیات پردازشی با نرم افزار تری دی مکس می باشد.

  • مهمان (الناز)

    سلام، خسته نباشید. من دنبال یه لپتاپ قوی برای کار با 3Ds MAX میگردم. پرس و جو کردم، بمن پیشنهاد دادن لپتاپهای gaming مناسب ترین سیستم برای کاره منه ک برای رندر اذیت نکنه و توو مدت کوتاه تری نسبت به سیستم های دیگه جواب بده و مدل lenovo y5070 معرفی کردن. میخواستم بدونم نظر شما چیه؟ مناسب هست؟ و اینکه پیشنهاد دیگه ای دارید؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  • کاربر گرامی سلام

    لپ تاپ لنوو Y5070 جزء بهترین انتخاب های موجود در بازار است و بدون هیچگونه تردیدی مناسب کار شما می باشد. چنانچه دقت نمایید ما نیز این لپ تاپ ارزشمند را در مقاله ی سایت و در همین صفحه معرفی کرده ایم.

    موفق باشید

  • مهمان (طاهره)

    سلام. این مشخصات سیستممه. خیلی قدیمیه. خاستم راهنماییم کنید میخام سیستممو ارتقا بدم برای نصب 3dmax. لازمبه ذکره که با کمترین هزینه بتونم این رنم افزارو نصب کنم. متشکرم
    mother board: asustek p5g41t_m
    processor: intel celeron 430 1.80ghz
    memory : 2gb
    vga card: intel g41 express 32mb
    h.d.d: 256g

  • کاربر گرامی سلام
    متاسفانه سیستم شما بسیار قدیمی بوده و ارتقاء آن هیچگونه توجیهی نداشته و کاملا غیر منطقی است.
    پیشنهاد می کنیم حتما جهت استفاده و بکارگیری نرم افزارهای پردازشی ، کامپیوتر جدیدی خریداری نمایید.

  • مهمان (غزل)

    سلام ممنون میشم یک تبلت بهم معرفی کنید تا حداقل برای ادیت و ترسیم در برنامه مکس پاسخگو باشه؟:(;);)

  • دوست عزیز سلام
    همانطور که میدانید اکثر تبلت های موجو در بازار دارای سیستم عامل آندروید بوده و جهت نصب نرم افزارهایی مانند تری دی مکس مناسب نمی باشند.
    جهت رفع این مشکل می توانید از تبلت هایی با سیستم عامل ویندوز استفاده نمایید.
    مانند مدل زیر : ASUS T100
    جهت اطلاعات بیشتر در مورد این تبلت می توانید به سایت شرکت سازنده ی آن و یا سایت های آنلاین فارسی مراجعه نمایید.
    چنانچه در این مورد پرسشی داشتید می توانید مجددا در همین صفحه مطرح نمایید .

  • مهمان (Abas)

    من مشخصات سیستمی ک گذاشتید رو دیدم. گفید برای برای گذاشتن سیستم های بروز برنامه های معماری مثل 3D پست بذارم. ممنون

  • در پاسخ به: مهمان (Abas)

    دوست عزیز / چنانچه به قسمت فوروم گفتگو در مقاله 2015 مراجعه نمایید
    پرسش یکی از کاربران را مشاهده خواهید کرد که مشابه سوال شما است و در آن قسمت پاسخ داده شده است.
    همچنین امیدوارم با مراجعه به این صفحه بتوانید نسخه ی جدید همین مقاله را با توضیحات فنی کاملتری مشاهده نمایید.
    http://www.3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

  • مهمان (مهدی)

    دوست عزیز، سپاس فاز اینکه با صبر زیاد جواب کامنت رو میدین ، میخاستم ی لپ تاپ رو پیشنهاد بدم ببینم نظرتون در مورد کار در باب تری دی مکس و رندرینگ و رویت چجوریه
    Asus k 55Jx , cpu intel cori7/4720HQ , 2/60 to 3/60 , 6MB cach , Ram 8Gb DDR3 , HD 1T , Nvidia GTX950/4GB
    خاهش میکنم نظر دقیقتون رو با جزعیات بهم بگید،خیلی مهمه ک برای کار با تری دی مکس و رویت و رندرینگ این مدل لپ تاپ رو بخرم یا نه

  • مهمان (MOHAMMAD CHEGENI)

    در پاسخ به: مهمان (مهدی)

    سلام دوست عزیز درباره ی سیستم پیشنهادیتون باید بگم این سیستمو من دوماهه که بعده یک ماه تحقیق خریدم و ازش هم راضیم کار راه میندازه ولی کاش اون یکی رو میخریم باید یه چی بهت بگم که تو هیچ سایتی ننوشته بلندگو زیر کیبرده پس کیبرد هم خیلی درز داره و آسیب پذیز هاردش خیلی برای این ضعیفه خیلی صدا میده و سیستم خوب بالا میاد ولی دیر چراغ هاردش خاموش میشه و درنتیجه فضای سرعت هارد دیر خالی و دیر راه میفته صفحه روش راحت خش واثر انگشت میگیره فقط باید این نکترو یاد آوری کنم اگه پروژه های سنگین دارید بهتره از کامپیوتر رومیزی استفاده کنید و اگه برا دانشگاتون حتما لپتاب میخواید بهتره که LENOVO Y5070 رو بگیرید که رمش هم 16 هست و اینکه هاردش هم و گرافیکش 960 و صداش هم خیلی قوی تره درگاه ASUSE مثل موبایل 4 بنده میخوره جای میکروفون و صدا خروجی یکیه کارت صدایه خوبی نداره و صفحه نمایش لنوو ULTRA HD ولی ASUS HD و CPU یکیه تنها تفاوتش 700 تومنه طراحیش هم بهتره فقط درایو نوری نداره فوق فوقش بیرونی میخری ولی حافظه SSID داره که سرعت عملتون رو بالا میبره و درشب به خاطر بک لایت کیبرد راحتیت امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم.این مطالبو الان با ASUS K550JX تایپ کردم ;) mchnimsaz@yahoo.com

    از Arak, Markazi, Iran
  • مهمان (sajjad)

    سلام خواهش میکنم کمکم کنین.
    من دانشجوی رشته ی مهندسی عمران هستم و با نرم افزارهای شرکت اتودسک(auto CAD,3dmax,safe,etabs) سرو کار دارم. امیدوارم لپتاپ مک بوک پرو 13 اینچ رتینا 2015 مناسبم باشه با کانفیگ :

    پردازنده مرکزی:Intel Core i5 5th Generation - Broadwell 2.70GHz up to 3.1 GHz
    حافظه RAM:ظرفیت: 8 گیگابایت - نوع: DDR3
    حافظه داخلی:ظرفیت: 256 گیگابایت - نوع: SSD - مشخصات: حافظه خشک
    پردازنده گرافیکی:Intel HD Graphics 6100 Iris Pro بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
    صفحه نمایش:13 اینچ از نوع IPS LCD با دقت 2560x1600

    لطفا کمکم کنین. خیلی اصرار دارم مک بوک پرو بگیرم بخاطر صفحه نمایش بی نظیرش و وزن مناسبش. اگر تو کارای سبک این نرم افزارها جوابگو هست حتما همینو میخوام تاکید میکنم سبک و آماتور!!!!درغیر اینصورت لپتاپ لنوو y5070 -2015 رو میگیرم که از لحاظ سخت افزاری خیلی قویه ولی خوب اپل دنیای خودش داره :( اینم کانفیگ لنوو :

    پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4720HQ 2.60GHz up to 3.60 GHz
    حافظه RAM:ظرفیت: 16 گیگابایت - نوع: DDR3
    حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت - نوع: حافظه‌های هیبردی - مشخصات: یک ترابایت هارددیسک به همراه 8 گیگابایت حافظه SSD
    پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GTX 960M 4GB
    صفحه نمایش:15.6 اینچ از نوع TFT LCD با دقت 4K 3840x2160

    خواهش میکنم زود جوابمو بدین اگه امکان داره...

    از Sari, Mazandaran, Iran
  • کاربر گرامی سلام

    قبلا هم در پاسخ به سوال مشابه کاربر دیگری به شکل کامل پاسخ داده ایم.لپ تاپ های MAC بلحاظ کیفیت سخت افزاری بهترین هستند. اما باید توجه کنید که مدل انتخابی شما بلحاظ قدرت سخت افزاری نسبت به لپ تاپ لنوو که نام برده اید ضعیف تر است.

    در عین حال با توجه به اینکه ذکر کرده اید جهت کار آماتور میخواهید و وزن سبک دستگاه و نیز برند آن برای شما اهمیت دارد ،پس میتوان نتیجه گرفت و پیشنهاد داد که همین مدل را با قطعیت انتخاب کنید.

    موفق و پیروز باشید.

  • مهمان (محمد عیسی)

    درود بر شما
    عزیز من مشخصات دقیق سیستمو مینویسم
    رم ddr3)Geil EVO POTENZA 2666 16) چهار تا چهار گیگ
    گرافیک GTX 480 sli (دوعدد)
    cpu 4790k
    هارد وسترن دیجیتان 64 مگ کش 500 گیگ و یه ssd 128 وهارد 500 گیگ توشیبا با سرعت 7200rpm
    مادر برد z97 -pro asus تنها نگرانی من در واقع در گرافیک ها هستش خواستم بدونم با توجه به این که قدیمی هستند هنوز قدرت و کارایی قابل توجی میتونن ارائه کنند یا خیر
    با سپاس فراوان ازشما

  • کاربر گرامی سلام

    در مورد سوال شما و تردید از قدرت کارت گرافیک

    بایستی عرض کنم که تکنولوژی SLI بیشتر جهت اجرای بازی های رایانه ای با گرافیک بالا مناسب می باشد.این تکنولوژی جهت کارهای پردازشی هیچگونه کاربردی ندارد.ضمن اینکه فراموش نکنید نرم افزار تری دی مکس از گرافیک های چند هسته ای پشتیبانی نمی کند و عملا وجود گرافیک دوم در سیستم شما بلا استفاده می باشد .

    پیروز و سربلند باشید .

  • مهمان (نگين)

    سلام
    به تازگي سيستم مك گرفتم كه روش كار گرافيكي و انيميشن و ... انجام بدم
    ولي همه ميگن كه نسخه ي 3dmax اي براي سيستم عامل مك وجود نداره
    اما در جواب يكي از دوستان خوندم كه شما گفتيد "در مورد نرم افزار تری دی مکس بایستی عرض کنم که نسخه ی قابل نصب آن بر روی سیتم عامل مک وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست ."
    ميشه بگيد چطور ميشه تهيه ش كرد؟؟؟؟؟

  • مهمان (neda)

    یادم رفت بگم سیستم برای کار تری دی حرفه ای میخوام قصد خرید دارم هر چه زودتر ممنون میشم راهنمایی کنید.اخه هر کس یه نظر میده ادن میمونه چی انتخاب کنه.

  • مهمان (neda)

    سلام نظرتونو راجب این 2تا سیستم میخواستم کدوم بهتره بنظرتون
    Cpu:4790k
    Ram:16g1600
    Mainbord:h97plus
    Vga:gt760
    Case green
    Power green600
    Ssd:256adata
    Hdd256adatasx900
    **********
    Mainbord:z97xkillar
    Cpu:4790k intel
    Hdd:1trwersen
    Ram:2*8gapaser
    Vga:r9 258 asus
    Case green
    Powerfsb700grop

  • در پاسخ به: مهمان (neda)

    کاربر گرامی سلام

    مشخصات هر دو سیستم مطرح شده از سمت شما ، تقریبا خوب بود .
    فقط ذکر نکات زیر در مورد پرسش شما الزامی است :
    در سیستم اولی / مادربورد Mainbord:h97plus نسبت به انتخاب سایر قطعات ضعیف بوده و پیشنهاد میکنیم از مادربورد معرفی شده در همین سایت استفاده نمایید .

    لینک توضیحات : http://www.3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

    همچنین مشخصات ذکر شده برای سیستم دومی فاقد هارد دیسک های جامد یا به اصطلاح SSD می باشد. پیشنهاد ما به شما کاربر عزیز ، مطالعه ی کامل مقاله ی موجود در همین سایت در مورد مشخصات سخت افزاری مناسب برای رندرینگ می باشد که لینک آن در قسمت فوق نوشته شده است .

    موفق باشید

  • مهمان (یاسمن)

    سلام..نظرتون در مورد macbook pro me665 برای کار حرفه ای با نرم افزار 3dmax چیه؟
    مشخصات مورد نظر لپ تاپ:
    INTEL CORE i7 3820QM- 2.7 ghz TORBO BOOSTS up to 3.7 ghz
    NVIDA GT650M 1024 DDR5- INTEL HD 4000

  • کاربر عزیز سلام

    همانطور که بارها و بارها در همین سایت توضیح داده ایم / سیستم های کمپانی MAC به دلیل قدرت
    و سازگاری بی نظیر قطعات ، بهترین انتخاب برای کاربران حرفه ای می باشد.

    اما حتما باید دقت نمایید که چه مدلی از این برند معتبر جهانی را برای کار رندرینگ درنظر میگیرید !
    مدل انتخابی شما از پردازشگر نسل سوم کمپانی اینتل بهره میگیرد که کمی قدیمی است و نسبت به سایر
    رقبای خود کمی کند عمل می کند .
    البته قطعا جای نگرانی نیست . وجود 16 گیگ حافظه ی اصلی یا رم در این لپ تاپ ، قدرت پردازشی بسیار خوب
    و راضی کننده ای را برای شما به ارمغان می آورد .
    همچنین گرافیک نسبتا قدررتمند کمپانی انویدیا با رم داخلی DDR5 ، جهت استفاده برای رندرینگ بسیار خیره کننده می باشد.

    موفق باشید

  • مهمان (نیلوفر)

    سلام میشه لطفاجواب بدید؟
    واقعا صروریه
    من رو سایت معتبرتون حساب کردم
    ممنون

  • مهمان (نیلوفر)

    سلام من دانشجوی سال اول معماری هستم. میخواستم بدونم مشخصات مک بوکم برای کار ما که یکی از برنامه های اصلیش تری دی مکس هست مناسبه یا نه؟

    2.4GH dual core intel core i5 with 3MB L3 cache (turbo boost up to 2.9GH ) - 8GB of 1600MHz DDR3L SDRAM
    256GB of flash storage
    retina display 13.3 inch (diagonal) LED-backlit
    display with IPS technology : 2560 by 1600 pixels
    intel iris graphics

    همینارو پشتش نوشته

    ممنون میشم جواب بدین خیلی مهمه
    چون گرون خریدمش الان فکر میکنم به درد کارم نمیخوره..

  • کاربر گرامی سلام

    سیستم های MAC به لحاظ کیفیت سخت افزاری / همواره در دنیا بی رقیب هستند.اما توجه داشته باشید که چنین سیستم هایی مناسب عملکرد سخت افزاری بالا و کارهای پردازشی نیستند.

    البته فراموش نکنیم که همین برند ، سیستم هایی با سخت افزارهای کاملا استثنائی نیز تولید میکند که علاوه بر قیمت هایبسیار بالا / متاسفانه بدلایل تحریم های سیاسی و اقتصادی وارد کشور ایران نمی شوند و ما از داشتن آن محروم هستیم.

    سیستم شما نیز از این قاعده مستثنی نیست . کارت گرافیک لپ تاپ شما هرگز مناسب کارهای پردازشی مانند نرم افزار قدرتمند تری دی مکس نیست .

    حتما برای اینکار باید از لپ تاپی با تراشه ی گرافیکی مستقل استفاده کنید .

  • مهمان (محسن)

    سلام
    من به تازگی لپ تاپ با مشخصات زیر برای کار با تری دی مکس خریدم فقط میخام بدونم برای رندرینگ و بقیه کارها مناسب هست یا نه
    cpu intel core i5_up to 2.7 ghz
    ram 6
    graphic 2

    از Kurdistan, Iran
  • کاربر گرامی سلام

    برای اینکه بتوانیم بشما کمک کنیم / خواهشمندیم لیست قطعات سخت افزاری سیستم را با جزئیات کامل بنویسید.

  • مهمان (ARSIN)

    ?SALAM MIKHASTAM BEBINAM AZ IN 2 TA LAPTOP KODUMO BEKHARAM VASE KARE 3DMAX VA RENDERING
    ASUS n550JK مشخصات :
    پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4710HQ 2.50GHz up to 3.50 GHz
    حافظه RAM:ظرفیت: 8 گیگابایت - نوع: DDR3
    حافظه داخلی:ظرفیت: یک و نیم ترابایت - نوع: هارد دیسک - مشخصات: 5400rpm
    پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GTX 850M 4GB
    صفحه نمایش:15.6 اینچ از نوع IPS LCD با دقت Full HD 1920x1080 - لمسی
    LENOVO Z5070
    پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4510U 2.00GHz up to 3.10 GHz
    حافظه RAM:ظرفیت: 8 گیگابایت - نوع: DDR3
    حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت - نوع: هارد دیسک - مشخصات: 5400rpm
    پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GT 840M 4GB
    صفحه نمایش:15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت Full HD 1920x1080
    MERCIIIII

  • در پاسخ به: مهمان (ARSIN)

    کاربر گرامی سلام

    در مورد سوال شما بایستی عرض کنم که افراد مختلف با سطح توانمندی های مختلف ، تعاریف متفاوتی از مفهوم رندر و رندرینگ دارند .
    مفهوم رندر به عوامل بسیار زیاد و گوناگونی از قبیل تعداد آبجکتهای مورد استفاده در پروژه ، ابعاد و مساحت پروژه ،
    میزان استفاده از پلاگین ها ، سطح توانمندی کاربر در کار حرفه ای با نرم افزار و سایر موارد وابسته است.
    و همه ی اینها در نوع انتخاب سخت افزار مورد نظر برای اینکار کاملا موثر هستند.

    اما چنانچه بخواهیم یک قانون کلی و استاندارد در خریداری سخت افزار مناسب برای یک کاربر تقریبا حرفه ای مطرح کنیم ،
    پیشنهاد میکنم حتما به لینک معرفی سخت افزار در همین سایت مراجعه نمایید .
    قطعا پاسخ پرسش خود را به بهترین شکل ممکن دریافت خواهید کرد .
    http://www.3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

    موفق باشید

  • مهمان (آزاده)

    سلام.میخواستم ببینم این سیستم ها واسه کار تری دی مکس حرفه ایی چطورن.ممنون
    Hp pavilion 15
    Cpu quad 2.7 Ghz AMD
    Ram 8 gig HDD 1 Trabyt
    GPU Ati doal h

    Asus
    Core i7 hq
    Ram 8
    HDD 1 Trabyte
    GPU 2 gige dual

  • سلام دوست عزیز
    سوال شما خیلی مبهم بود . خواهشمندیم قطعات را بطور کامل و صحیح معرفی نمایید .
    در صورت ضرورت می توانید از طریق شماره تلفن های دفتر که در همین صفحه ذکر شده با ما در تماس باشید.

  • مهمان (حامد)

    با سلام تشکر از سایت خیلی خوبتون
    من سیستمی با این مشخصات به تازگی جمع کردم:
    cpu: core i 7 4790 k
    main: asus Z 97 K
    ram : 16 ddr3 hyper x
    vga: radeon 5450 hd (چون از قبل داشتم رو این سیستم گذاشتم که اصلا جوابگو نیست لطفا یه پیشنهاد بابت کارت گرافیک مناسب این سیستم بهم بدید و اینکه سیستمی که دارم مناسب 3dmax هست) با تشکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

    از Andisheh, Tehran, Tehran, Iran
  • سلام دوست عزیز
    متاسفانه کارت گرافیک سیستم شما در مورد کار با نرم افزار تری دی مکس به هیچ عنوان جوابگو نیست.
    برای آشنایی با کارت گرافیک مناسب با فعالیت شما لطفا به مقاله ی جدید مرتبط با معرفی سخت افزار مراجعه نمایید .
    http://3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html
    ضمنا در مورد منبع تغذیه ی سیستم و مدل آن اشاره ای نکرده اید که امیدوارم با مطالعه ی مقاله ی ذکر شده در سایت ما بتوانید تصمیم درستی اتخاذ نمایید .
    موفق و پیروز باشید

  • مهمان (نغمه)

    بادرود و سپاس از راهنمايي خاتون
    لطفا در مورد اينكه اىلپ تاپ apple mac pro retina 15 inch
    براي طراحي و رندرينگ حرفه اي 3ds max مناسب هست منو راهنمايي كنيد و اينكه نرم اين نرم افزار قابل نصب بر روي سيستم عامل mac هست با نه؟
    و اگر تحت ويندوز max رو نصب كنم كارايي لپ تاپ پايين نمياد ؟

  • کاربر گرامی سلام
    در مورد لپ تاپی که مطرح کرده اید ، باید ابتدا مشخصات کامل سخت افزاری را مطرح میکردید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم .
    در مورد نرم افزار تری دی مکس بایستی عرض کنم که نسخه ی قابل نصب آن بر روی سیتم عامل مک وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست .
    اما در مورد نصب ویندوز بر روی لپ تاپ های کمپانی مکینتاش ، اصلا توصیه نمی کنیم و این کار قطعا باعث پایین آمدن راندمان کاری دستگاهتان خواهد شد .
    موفق باشید

  • مهمان (ارمین)

    سلام .خسته نباشید لطفا یه مادربرد و سی پیو خوب برای کار منتاز معرفی کنید.ممنون

    از Gilan, Iran
  • سلام دوست عزیز
    برای اطلاعات کامل میتوانید به راهنمای مشخصات سخت افزاری در لینک زیر مراجعه کنید .

    http://3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

  • مهمان (سید قاسم)

    سلام
    میخواستم بدونم که این قطعات برای رندر گیری خوب چطورن و آیا با هم مچ هستند؟
    MB: asus H87-plus
    CPU: core i 7 4770 K
    RAm:8 GB DDR3/1600
    HDD:1TB W.D
    SSD:64 G
    POWER: 600w green
    VGA: ?
    برای کارت گرافیک 400 تومن می تونم هزینه کنم ،چی خوبه؟
    مرسی

  • دوست عزیز سلام
    در مورد مشخصات سخت افزاری سیستم شما که مطرح کرده اید باید عرض کنم که :
    مادربورد ذکر شده ی شما با توجه به سایر قطعات ، انتخاب چندان خوبی نیست و بدلیل عدم سازگاری با سایر قطعات بلحاظ قدرت سخت افزاری توصیه نمیشود .
    در مورد کارت گرافیک ، با توجه به بودجه ی در نظر گرفته از سمت شما و نیز پاور موجود بر روی سیستم ، پیشنهاد ما به شما خرید کارت گرافیک GIGABYTER725X2GI (128Bit,DDR5) 250X
    می باشد .

  • مهمان (Masoud)

    دوستان با بودجه حدود 3میلیون 300هزار تومان
    چه لپ تابی رو پیشنهاد میدید
    خـــــــــیلی ممنون

  • سلام دوست عزیز
    می توانید پاسخ سوالتان را در قسمت معرفی لپ تاپ در لینک زیر مشاهده نمایید .

    http://3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

  • مهمان (ali)

    سلام. من میخوام کار مدلسازی را با مکس و پارتیکال و داینامیک و شبیه سازیها را با مایا و با برنامه های سینما فوردی و vue ونیوک کار کنم. ایا این سیستم من مناسب هست تا حدی یا نه؟شما چه سیستمی پیشنهاد میکننین.
    cpu : intel core i7 870
    minbord : intel dh55hc
    vga : ati radeon hd 5500
    ram : 4g kingeston

  • در پاسخ به: مهمان (ali)

    کاربر گرامی سلام
    متاسفانه مشخصات سیستمی که مطرح کرده اید جهت فعالیت شما ضعیف می باشد.
    پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی با قطعات مناسب کار شما به لینک معرفی سخت افزار در لینک زیر مراجعه نمایید .

    http://3dmaxhelp.com/hardware-introduction/435-system-requeirment-2015.html

  • مهمان (بردیا)

    سلام
    این سیستم برای مایا و افتر افکت و تری دی مکس خوب هستش.
    مادربرد:asus _z97_c
    پردازنده : intel corei7_400 ghz_4790k
    رم : corsair_16gb_2400 vengeance proseries
    هارد: hdd 1tr 64mb 7200prm +geil ssd 120gb
    پاور: green gp750 *80 plus gold
    خواهش می کنم قطعه به قطعه جواب بدین.
    خیلی برام مهمه.
    ممنون

    از Tehran, Tehran, Iran
  • کاربر گرامی سلام

    قطعات معرفی شده ی شما ، جهت کاربردی که ذکر کرده اید مناسب است.
    فقط کارت گرافیک را نام نبرده بودید !
    در مورد این قطعات چندین بار مکررا در پست های قبلی صحبت کرده ایم.

    پیشنهاد میکنیم لطفا پست های قبلی را مطالعه نمایید و چنانچه سوالی داشتید مطرح نمایید.

  • مهمان (سیاوش)

    سلام میخاستم بدونم با این کانفیگ میشه با برنامه 3dmax به صورت روان کار کرد و چه نسخه ای برای نصب پیشنهاد میکنین 32 بیت یا 64 سیستم لب تاب میباشد سپاس
    cpu:intel i7 4702
    ram:8gb
    VGA:intel hd 4600
    HDD:1 TB
    Dvd Rw: blue ray

  • سلام دوست عزیز

    مشخصاتی را که عنوان کرده اید ، حدس میزنم مربوط به یک دستگاه لپ تاپ می باشد.
    درمورد سوال شما بایستی عرض کنم که :
    سی پی یو / انتخابی شما به لحاظ تعداد هسته های موازی که در نرم افزار تری دی مکس بسیار تعیین کننده است مناسب است ولی همانطور که حتما اطلاع دارید از نسل قدیمی بوده و در مقایسه با پردازشگرهای نسل جدید ، از توان پردازشی یا به اصطلاح هرتز کمتری بهره می برد که چندان قابل توجه نیست.

    میزان حافظه اصلی و یا رم ، حداقل میزان در نظر گرفته شده برای سیستم های پردازشی است. در مورد کارت گرافیک بایستی عرض کنم که بسیار ضعیف بوده و اصلا مناسب کار شما نمی باشد .
    هارد دیسک و درایو بلوری که ذکر کرده اید هیچ نقشی در سرعت کامپیوتر شما ندارد .

    و در پایان در مورد پرسش شما در رابطه با نسخه ی نرم افزار ، همانطور که قبلا در پست های قبلی ذکر کرده ایم کاملا به سیستم سخت افزاری بستگی داشته و نصب نسخه ی 32 بیتی فقط در سیستم هایی با قطعات پایین ( نظیر سی پی یوهای دو هسته ای با 2 یا 4 گیگ رم ) توصیه میشود .

  • مهمان (AmirIIIZ97)

    سلام من می خوام تازه شروع کنم
    CPU:INTEL CORE i3
    RAM :8GB KHINGSTON
    GPU:GTX 650TI 2GB
    MAIN BOARD : GIGABYTE P61D3
    می خواستم بدونم سیستم من می تونه بکشه ؟یانه؟

  • سلام دوست عزیز
    چنانچه کامنت ها و پرسشهای مطرح شده در این قسمت را مطالعه نمایید حتما متوجه خواهید شد که قطعات ذکر شده توسط شما ، حداقل نیازهای یک سیستم رندرینگ را نداشته و از طرف دیگر انتخاب اشتباه قطعات باعث عدم سازگاری آن در هنگام کار خواهد شد و رضایت شما از یک سیستم مناسب قطعا برآورده نمی شود.
    پیشنهاد میکنیم با مطالعه ی کامل این بخش و گفتگو و پاسخ ما به سایر کاربران ، اطلاعات خوبی کسب نمایید.
    چنانچه پرسشی در همین موارد داشتید با افتخار در خدمت شما خواهیم بود .
    پیروز باشید

  • مهمان (محسن)

    سلام
    خسته نباشید
    من میخواستم یک سیستم خانگی بگیرم حدود 3500 دارم کل سیستم رو میخوام با مانیتور و اینچیزاش و برای کار تری دی مکس و ویری میخوام ممنونتون میشم یک سیستم بهم پیشنهاد کنید
    و بگید معتبر ترین جا برای خرید سیستم کجاس؟؟
    مرسی از لطفتون

  • سلام دوست عزیز
    اینکه سوال کرده اید از چه جایی قطعات را خریداری کنید ، بایستی عرض کنم که چون اطلاعی نداریم
    در چه شهری زندگی میکنید نمیتوانیم در این زمینه کمکی کنیم .
    لیست قطعات به حضورتان تقدیم می شود :

    Mainboard : GIGABYTE Z97 D3H
    CPU : Intel Core i7 4790
    RAM : Geil 16G 1600
    HDD : 1T WD SATA purpel
    SSD : Kingstone 120G
    VGA : XFX R7 250 2G D3
    POWER : GREEN 680E
    CASE : GREEN Magnum

  • مهمان (sadeq)

    سلام خواستم بدونم کدوم ورژن مکس بهتره روی سیستم نصب بشه ورژن 32 بیت یا 64 ؟؟؟ و مشخصات سیستم رو هم بی زحمت بگین.باتشکر

  • در پاسخ به: مهمان (sadeq)

    سلام دوست عزیز
    در مورد نصب نسخه ی 32 بیتی و یا 64 بیتی از نرم افزار ، بایستی عرض کنم که کاملا وابسته به نوع سخت افزار سیستم شما دارد .
    چنانچه از سیستم قدرتمندی بهره می برید و یا در سیستم خود از پردازنده ی 64 بیتی استفاده میکنید ، قطعا نصب نرم افزار با نسخه ی 64 بیتی به شما راندمان و کارایی مطلوب تری خواهد داد .
    در غیر اینصورت ناگزیر به نصب نسخه ی 32 بیتی خواهید بود .
    در مورد معرفی قطعات بزودی در همین صفحه ، به شرح کامل آن خواهیم پرداخت . (هم اکنون قطعاتی که در این پست معرفی شده اند قدیمی بوده و مربوط به 10 ماه پیش می باشد)

    موفق باشید .

  • مهمان (E)

    با سلام دوستان من اين سيستم رو گرفتم لطفاً نظر بدين
    Mb: asus z97 pro
    Cpu: intel i7 -4790k
    Ram: gskill 2400 -16gb
    Vga: inno3d 660ti- 3GB
    Hdd: seagate 1TB
    Case : xigmatek
    Power: thortech thunderbolt 850W
    Ssd: Samsung 250g evo
    Monitor: asus vx229 ilp

  • در پاسخ به: مهمان (E)

    سلام دوست عزیز

    انتخاب مادربورد شما بسیار دقیق و حرفه ای است. این مادربورد علاوه بر استفاده از چیپست بسیار قدرتمند Z97 ، بسیاری از امکانات اضافی مربوط به سری های گیمینگ موجود در بازار را که صرفا جهت اجرای بازی های سنگین گرافیکی بوده و باعث افزایش قیمت بسیار زیاد قطعه می شود را نداشته و بهمین سبب بسیار انتخاب خوب و هوشمندانه ای است .

    انتخاب پردازشگر با توجه به مدل مادربورد انتخابی منطقی است.

    در مورد RAM پیشنهاد میکنم از برندهای معتبرتری در بازار استفاده نمایید . مانند Geil و یا Apacer میزان حافظه ی درنظر گرفته شده کاملا صحیح و منطقی است .

    در مورد انتخاب منبع تغذیه نیز مانند انتخاب حافظه ی اصلی و یا RAM تاکید میکنیم که از برندهای معتبرتری در ایران نظیر GREEN استفاده نمایید .
    ( این نکته در مورد برند مربوط به انتخاب شما از هارد SSD دقیقا تکرار می شود و چنانچه کمپانی معروف سامسونگ با قدرت نفوذی که در کشورمان ایران دارد نبود و ترس ما از بابت فیلترینگ و غیرفعال کردن سایتمان وجود نداشت حتما بطور مفصل در مورد اشتباه خرید این قطعه ی بسیار مهم با این برند ، توضیحاتی را عرض میکردم .
    همینقدر بگویم که این کمپانی هر چند سال یکبار با آرزوی دستیابی به سهم حتی کوچکی از بازار هارد در جهان اقدام به تولید بسیار محدود و مقطعی هارد دیسک کرده و بسرعت منصرف خواهد شد. این اقدامی است که در سالهای قبل چندین بار تکرار شده است )

    انتخاب شما در مورد کارت گرافیک ، کاملا اشتباه و غیر منطقی است. جدای از بحث مطرح کردن برند ، این کارت گرافیک با وجود بهره گیری از چیپستی نسبتا قدرتمند حتی برای اجرای بازی های گرافیکی قوی نیز چندان عملکرد قابل قبولی ندارد.
    توجه داشته باشید که اگر به مشخصات این قطعه دقت نمایید متوجه خواهید شد که مناسب تماشای فیلمهای سه بعدی است و بهمین دلیل شما به عنوان خریدار آن بایستی مبلغ هنگفتی را کاملا به اشتباه پرداخت نمایید .

    موفق باشید

  • سلام
    من کارم با 3Dmax Vray.adv تک فریم هستش و فقط نیاز به یک (لپ تاپ) قدرتمند تا رنج نهایتا 3.300 می گردم که همونطور که میدونین اول از همهcpu و بعد ram و SSD و VGA مهم هستند. که متاسفانه وسواس خیلی زیادی برای خرید لپتاپ دارم.
    بهترین مدل هایی که پیدا کردم ASUS N56JR – A با قیمتی حدود 3.300 بوده
    CPU: Core i7 4700HQ 2.4 – 3.4
    Ram: 8G DDR3
    VGA: GeForce GTX 760M 2GIG – DDR5
    LED: FULL HD
    میشه توقع رو از کارت گرافیک کم کرد و مدل ASUS N56JN – A رو با همین مشخصات و فقط با کارت گرافیک GeForce 840M 2GIG – DDR3 با قیمت 3 تومن خرید و یک رم 8GIG یا یک SSD 64 dh 128 GIG به اون اضافه کرد که با قیمت مدل بالا یکی در میاد.
    و همین طور میشه به جای این دو مدل ، HP ProBook 450 G1 با قیمت حدود 2.500 با مشخصات
    CPU: Core i7 4702MQ 2.2 – 3.2
    Ram: 8G DDR3
    VGA: AMD Radeon HD 8750M 2GIG
    که دارای cpu و VGA ضعیف تر هست اما می شود به آن یک رم 8GIG و یک هارد SSD 128 اضافه کرد که باز هم هم قیمت دو مدل بالا در میاد.
    اما مدل دیگر Lenovo IdeaPad Y510p – C هم تو این رنج قیمت وجود دارد اما با صفحه نمایش براق که چون ساعات زیادی از دستگاه استفاده می کنم شاید مناسب من نباشه
    طبق چیزایی که گفتم به نظر شما کدوم حالت بهتره و لپتاپ دوام بیشتری نسبت به استفاده زیاد رو داره؟
    اگه مدل دیگری هست ممنون میشم راهنمایی کنین و چه برندی رو پیشنهاد می کنین
    اصلا این طرز تفکر درست هستش یا خیر؟
    و این که SSD در سرعت رندر بیشتر موثر هستش یا Ram بیشتر؟

  • در پاسخ به: omid

    سلام به شما

    انتخاب های بسیار هوشمندانه و دقیقی داشته اید . لپ تاپ ASUS N56JR و نیز LENOVO Y510 جزء بهترین لپ تاپ های موجود در بازار هستند که برای کار شما بسیار مناسب اند.
    پیشنهاد میکنم به فکر مدل و یا سری دیگری از این برندها نباشید .
    در مورد سوال دوم شما که استفاده از هارد های SSD و یا RAM بالا جهت افزایش سرعت رندر بود ، بایستی عرض کنم که نمی توان با قطعیت به شما پاسخ داد و در شرایط مختلف کاری ، کاملا متفاوت است.
    از طرف دیگر فراموش نکنید زمانی یک سیستم دارای سرعت و عملکرد مطلوب و مناسبی است که تمام قطعات آن به درستی انتخاب شده باشند .
    زمانی که شما با اتمام عملیات مدل سازی در نرم افزار و تنظیم عملکرد ابزارها ، دستور رندرینگ را به نرم افزار می دهید / ابتدا اطلاعات لازم از هارد دیسک خوانده شده و سپس برای اجرا سریعا به پردازشگر فرستاده می شود و این عملیات در حافظه ی اصلی و یا RAM انجام می شود .
    امیدوارم با بیان این توضیحان مختصر توانسته باشم به پرسش شما جواب مناسبی داده باشم.

    پیروز باشید

  • سلام من می خواهم بین 6 تا 8 میلیون یک سیستم خوب برای کارهای سه بعدی و انیمیشن سازی ببندم به نظر شما چه کانفیگی خوبه ببندم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  • در پاسخ به: ابراهیم

    با سلام به شما کاربر گرامی
    خواهشمندم دقیقا مشخص نمایید که منظور شما از کارهای سه بعدی و انیمیشن سازی، نرم افزار تری دی مکس / مایا و نرم افزارهای مشابه است و یا ساخت انیمیشن های کارتونی و غیره ؟ ؟ ؟
    به این دلیل که انتخاب و معرفی قطعات در آن کاملا متفاوت است .

    موفق باشید.

  • عرض ادب و احترام فراوان . از پاسختان بسیار سپاسگزارم. همچنین بابتِ پیشنهاد شما در معرفیِ یک سیستم یا رایانه برای کار با این نرم افزار قدرتمند کمالِ تشکر را دارم.
    در ابتدا در مورد آن سوالی که برایتان نوشته بودم،( گرافیک هایِ شرکت NVIDIA بیشتر برایِ امرِ GAMING و گرافیک هایِ شرکت ATI برایِ نرم افزار) باید بگویم که تا به چه پایه سطحی و عوامانه و نادرست بوده است و حالا که بعد از این یک ماهِ اخیر مطالعه ایی انجام کرده ام در مورد سخت افزار و دربازار با جعمیت فروشنده و کاسبکار از نزدیک و بهتر و بیشتر آشنا شده ام. راتش را بخواهید وقتی که دیدم اطلاعات خودم درباره یِ سخت افزار تابه چه پایه ضعیف و ناچیز است سعی کردم که در این مدت مطالعه کرده و با سخت افزار که در این جهانِ مدرن جزیی جدانشدنی از زندگی مان شده است آشنا و آشناتر بشوم.
    از سیستم پیشنهادی شما بسیار سپاسگزارم و در عین حال بنده نیز به قولِ معروف به یک سیستم پیشنهادی برایِ خودم رسیده ام و خواهشم بر این است که لطف کرده و نظر محترمتان را بفرمایید. بسیار تشکر می کنم :
    CPU: Intel Core i7 4790
    MAINBOARD: Asus Z97- A
    RAM: 16G Geil D3 / 1600 or 2400
    OR 16G Corsair D3 2400 or 1600
    H.D.D: 1TB SATA III 64MB GREEN + 128GB SATA III 2.5` SP910 ADATA SSD
    POWER: TX650 CORSAIR POWE
    OR GREEN 650 W or 700 W
    VGA: GTX770 -2GD5 256BIT ASUS
    OR ?
    این سیستم آن چیزی بود که پس از بررسیِ وبسایت های غیرِ ایرانی و بعضی از سایت های خوب و مطرح کشور خودمان و همچنین اطلاعات بسیار اندک و صحیحی که در بازار است، بدست آورده ام. البته سیستم پیشنهادیِ شما جایش بسیار محفوظ است خصوصا مادربرد ایی که معرفی کردید. نیز نکته یِ خوب و پراهمیتی که در مورد 4790k و 4790 برایم نوشتید.
    با اجازه یِ شما چند پرسش هم دارم که از شما خواهم پرسید و مثلِ همیشه بسیار سپاس گذار:
    در موردِ گرافیکی که شما در سیستم پیشنهادیِ خود برای من ذکر کردید اطلاعات کمی را توانستم بدست آورم غیر از همان اطلاعاتی که در وب سایتِ اصلی کمپانی تولیدی اش در پایگاه مجازیشان نوشته اند. حتا در وبسایت www.tomshardware.com و دیگر وبسایت هایی که جستجویی هم کردم نتوانستم اطلاعاتی مناسبی غیر از معرفی بیابم البته که شاید هم کم کاری و کم جستجویی کرده ام؛ بسیار تشکر می کنم اگر لطف کنید و درباره اش توضیحاتی بفرمایید.
    به نظر شما آیا اگر نیم نگاهی به آینده داشته و درمثل بخواهم رم و گرافیکی را به این سیستم اضافه بکنم یعنی مثلا رم از 16 ارتقاع پیدا کرده و باتوجه به این مادربردهای پیشرفته که امکانِ استفاده یِ دو گرافیک را بر رویِ خود حاصل می کنند، مقدارِ پاور در صورتی که 700w انتخاب بشود، جوابِ این آینده نگری را خواهد گفت ؟
    متشکرم.

  • در پاسخ به: Alireza

    با سلام مجدد به شما
    از اینکه بتوانیم به انتخاب صحیح شما کمک کنیم بسیار خوشحالیم.

    سیستم انتخابی شما بسیار خوب بوده و ظاهرا نتیجه ی جستجو و تلاش شما در یافتن اطلاعات صحیح طبق گفته ی خودتان، می باشد .
    در مورد کارت گرافیکی که بشما معرفی کرده ایم ، کاملا حق دارید. حتی اطلاعات اندکی هم متاسفانه در سایت سازنده ی این قطعه نیز موجود نمی باشد و ما بنا به تجربیات شخصی
    و نیز استفاده از نرم افزارهای به اصطلاح بنچ مارک نظیر 3D-MARK به چنین نتایجی رسیده ایم .
    همانطور که درگذشته نیز وعده داده ایم بزودی با معرفی قطعات جدید بهمراه توضیحات و شرح کامل ، تلاش خواهیم کرد مانند گذشته به انتخاب صحیح و هوشمندانه ی شما کاربران عزیز کمک نماییم .

    درمورد افزایش میزان رم و کارت گرافیک در آینده که سوال کرده بودید بایستی عرض کنم که در مورد رم اصلا جای نگرانی نیست و نیازی به تقویت منبع تغذیه و یا پاور سیستم نخواهید داشت.

    در مورد استفاده از کارت گرافیک دوم در این سیستم ، قطعا با کمبود برق استاندارد مواجه خواهید شد و ناگزیر به تقویت پاور خواهید بود ولی حتما توجه داشته باشید که اینکار فقط هزینه ی بسیار بالا و هنگفتی برای شما خواهد داشت و درعین حال هیچ عملکرد مطلوب و حتی محسوسی مشاهده نخواهید کرد .
    به این دلیل که نرم افزار تری دی مکس ، قابلیت شناسایی و کار با گرافیک دو هسته ای و یا شناسایی دو کارت گرافیک را متاسفانه دارا نمی باشد !

    پیروز باشید

  • سلام و تشکر فراوان خدمت شما که لطف میفرمایین و به بچه ها این راهنمایی های بسیار خوب رو ارائه می کنید. بسیار سپاسگزارم.
    من در حدودِ سه یا چهار ماه هست که شروع به یادگیری نرم افزار بسیار قدرتمندِ 3دی مکس کردم. و با توجه به قدرتِ این نرم افزار در محسابه و پردازشِ گرافیکی احتیاج دارم که یه PC برایِ این امر خریداری بکنم. و به این دلیل که فروشنده ها اغلب ذهنیتِ تخصص مندانه و یا کاربردی ایی نسبت به این نرم افزار ندارند سیستم هایی را که پیشنهاد می کنند به ماها بچه هایی که یک سیستم نیاز داریم برایِ مکس و rendrting، اغلب منطیق به خواسته یِ واقعیِ ما نیست. و من فکر می کنم که در این زمینه یک دید حرفه ایی میتونه خیلی مهم و کاربردی باشه دقیقا همانند نکاتی که شما لطف کردین و در پاسخ ها متذکر شدید. از پر گویی عذر می خوام و در عین حال هم می خوام که لطف بفرمایین و من رو راهنمایی بفرمایید برای تهیه یِ یک سیستم کارآمد و خوب.
    راستش تویه بازار نظرها زیاده و من هم یک جسجویِ شخصی انجام دادم و به عنوانِ نمونه این یک سیستم بود که به من پیشنهاد شده :
    CPU: i7-4790k 4GHz CORE I7 8MB BOX INTEL CPU
    MAINBOARD: Z97 GAMING 3 MSI MB
    RAM: 16GB KIT (2*8GB) 2666 EVO POTENZA GPW3160
    HARD: 1TB SATA III 64MB DREEN WD10EZRX WD HARD
    128GB SATA III PX-0128M6S PLEXTOR SSD
    GRAPHIC: R9 270X GAMING 4G 256BIT MSI VGA
    اگه امکان داره لطف بفرمایین و نظرِ محترمتون رو درباره یِ این سیستمِ پیشنهادی بفرمایین.
    همچنین لطف بفرمایین که پیشنهادِ خودتون رو هم در موردِ یک سیستم خوب برای کار و rendering با 3ds max بفرمایین خیلی متشکر می شم.
    و یک سوال هم که دارم این هست که : این واقعا درست هست که میگن گرافیک هایِ شرکت NVIDIA بیشتر برایِ امرِ GAMING و گرافیک هایِ شرکت ATI برایِ نرم افزار بهتره که استفاده بشه؟
    خیلی ممنون میشم از راهنمایی شما.

  • در پاسخ به: Alireza

    کاربر عزیز سلام

    کاربران سایت ، حقیقتا مهمترین رکن در سیستم خدمات رسانی سایت ها هستند و ما از همکاری با کاربرانی مانند شما بسیار خوشحالیم و افتخار میکنیم که با ما هستید و از خدمات سایت ما استفاده می کنید .


    در ابتدا به تحلیل سیستم پیشنهادی شما که قطعات آن را ذکر کرده اید می پردازیم و سپس سیستم پیشنهادی خود را خدمت شما معرفی می کنیم .

    سی پی یو intel core i7 4790 k جزء قویترین پردازشگرهای نسل چهارم کمپانی اینتل محسوب می شود. البته دقت داشته باشید که پسوند k در این پردازشگر صرفا جهت عملیات اورکلاکینگ بوده و برتری خاصی نسبت به پردازشگر قبلی این نسل یعنی intel i7 4790 نداشته و تنها تفاوت سخت افزاری آن ، تعریف کارخانه ای میزان هرتز آن یعنی 4.4 GHz است که نسبت به هرتز 4.0 در پردازشگر قبلی ذکر شده در این نسل برتری خاصی محسوب نمی شود در عین حال خرید این پردازشگر با توجه به تفاوت قیمت تقریبا یکصد هزار تومانی آن نسبت به پردازشگر قبلی از دید ما کاملا غیر منطقی می باشد .


    در مورد مادربورد MSI GAMING 3 Z97

    کمپاني تايواني Micro-Star International يا به اختصار MSI از کمپانی های پیشرو در زمینه تولید مادربورد، کارت گرافیکی، نوت بوک، All in One، از سال 1986 میلادی کار خود را با شعار نوآوری و خلاقیت آغاز کرده و اولین مادربورد و نوت بوک با قابلیت اورکلاک در جهان ، ساخت این کمپانی خوشنام تایوانی می باشد.
    ( معرفی این مادربورد و نیز پردازشگر که هر دو قابلیت اورکلاکینگ دارند از سمت فروشنده به شما ، نشان دهنده ی علاقه ی بسیار زیاد ایشان به اورکلاکینگ می باشد )
    هم اکنون مادربرد های تولید شده توسط این کمپانی در 4 گروه عمده طبقه بندی می شوند:

    مادربردهای رده بالای سری MPower و XPower ( مخصوص اورکلاکر ها )
    مادربرد های رده بالا و متوسط سری GAMING ( مخصوص گیمر ها )
    مادربرد های رده متوسط سری Classic ( مخصوص کاربران عادی و حرفه ای )
    مادربردهای رده پایین سری ECO ( مادربرد های کم مصرف با بازدهی انرژی بسیار بالا )

    امیدواریم با این توضیحات کلی متوجه اشتباه در انتخاب این مادربورد در جهت کاربرد مورد نظر شما ، شده باشید.
    در مورد RAM بایستی عرض کنیم که دقیقا متوجه مدل ذکر شده نشدیم (ممکن است بدلیل اشتباه تایپی شما و یا باشد)
    ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از برندهای اصلی موجود در بازار ایران نظیر Geil / Apacer / می باشد.

    در مورد موارد ذکر شده از انتخاب هارد دیسک و نیز استفاده از هاردهای جدید و پر سرعت SSD مشکل خاصی وجود ندارد و مورد تایید ما نیز می باشد .

    انتخاب شما در مورد کارت گرافیک نیز انتخاب مناسبی است.

    در مورد منبع تغذیه و یا به اصطلاح پاور سیستم که حقیقتا جزء موارد بسیار حیاتی یک سیستم جهت کارهای پردازشی است موردی را ذکر نکرده اید !

    در مورد سوال شما درباره ی چیپ ست های شرکتهای NVIDIA و ATI بایستی عرض کنیم که چنین برداشتی کاملا اشتباه و غیر علمی است و فقط متاسفانه تصورات ذهنی برخی فروشندگان کامپیوتر است .

    و اما در پایان به معرفی قطعات پیشنهادی ما برای یک سیستم پردازشی قوی که حقیقتا حاصل سالها تجربه در بخش شناخت قطعات سخت افزاری و نیز ارتباط مداوم با نظرات مهندسین معمار و بازخورد مشتریانمان است ، می پردازیم .

    امیدواریم که توانسته باشیم به سهم توان خود کمک کوچکی در انتخاب صحیح شما کاربران عزیز داشته باشیم.
    همچنین این نوید را میدهیم که در چند هفته ی آینده به بررسی کامل و جزئیات دقیق معرفی قطعات سخت افزاری جدید پیشنهادی در همین صفحه از سایت را خواهیم داشت .
    و نیز تلاش خواهیم کرد که در زمان بسیار کمتری به پرسشهای شما کاربران عزیز پاسخ دهیم و در همین جا از شما کاربر عزیز بابت تاخیر زیاد در پاسخگویی بسیار عذرخواهی می کنیم.

    CPU : Intel Core i7 4790
    Mainboard : Gigabyte Z97 D3H
    RAM : 16G Geil D3 / 1600 or 2400
    H.D.D : 1T WD GREEN + SSD KINGSTONE 120GB KC300
    VGA : XFX ATI R9 270X 2G D5 256bit
    POWER : GREEN 650 W or 700 W

  • مهمان (حسام)

    سلام
    من واسه کار مهندسی معماری بین دوتا لپ تاپ واقعن شک دارم
    خاهشن راهنمایی کنین
    asus 550jk 1.5tra
    lenovo y5070 ram16
    یکی از مشخصات هرکدومو نوشتم که معلوم باشه منظورم کدومه

  • سلام دوست عزیز

    در ابتدا بابت تاخیری که در پاسخگویی به شما بزرگوار داشته ایم ،پوزش میخواهیم .

    چنانچه دقت نمایید مشخصات سخت افزاری مربوط به هر دو دستگاه انتخابی شما یکسان است

    هر دو لپ تاپ را میتوان به جرات ، جزء بهترین لپ تاپ های فعلی موجود در بازار معرفی کرد .

    تنها برتری لپ تاپ لنوو نسبت به لپ تاپ ایسوس ، میزان 16 گیگ حافظه ی اصلی است که در مورد انجام

    کارهای پردازشی نظیر کار با نرم افزار تری دی مکس بسیار توصیه میشود.

    تردیدی نداشته باشید که انتخاب لپ تاپ لنوو بدلیل ذکر شده بسیار هوشمندانه و مفید خواهد بود.

    موفق باشید

  • مهمان (مهرداد)

    سلام
    اگه ممکنه یه سیستم برای کاری 3D بهم پیشنهاد بدید
    قیمت هم تا 3-4 میلیون بدون مانیتور و لوازم جانبی (فقط کیس لازم دارم)

  • سلام
    Mainboard : Gigabyte Z87 D3H
    CPU : Intel Core i7 4790
    RAM : 16 G Geil 2400
    HDD : WD 1T 64MB + 120G Kingston
    VGA : XFX R9 270X
    Power : GREEN 650W
    با تشکر

  • سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم لب تاب n550jk asus برای کار تردی خوب خریدیش ارزش داره یا نه؟

  • در پاسخ به: sina

    سلام دوست عزیز
    لپ تاپ انتخابی شما با توجه به پردازشگر بسیار قوی ، جهت کار شما کاملا مناسب است.

  • مهمان (ttt)

    salam khaste nabashid man baraye karkhoneyi ke tosh kar mikonam yek barnamemikham in karkhone yek fazaye amade mikhad ke betone har kashi ke mikhad dakhel on faza bechine in barname ra az koja mitnam tahiye knam

  • good

  • مهمان (vishka)

    سلام
    لپ تاپ لنوو Y5070-B برای اجرا و خروجی تری دی مکس ، وی ری ، راینو و ... مناسب است ؟

  • سلام دوست عزیز

    لپ تاپ انتخابی شما LENOVO Y50-70 -B جزء بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران است.
    این لپ تاپ به لحاظ زیبایی بسیار هوشمندانه طراحی شده است.
    وزن بسیار مناسب ، باریک بودن لپ تاپ ، رنگ بدنه ی متالیک
    در کنار نور قرمز رنگ Backlit Keyboard بسیار چشم نواز کیبورد ، در کنار سخت افزار بسیار قدرتمند
    و نیز برند معتبر تایوانی لنوو ، از مزایای این لپ تاپ محسوب می شود.

    سی پی یو بسیار قدرتمند هشت هسته ای اینتل Intel Core i7 4710HQ 2.50GHz
    و نیز میزان 16 گیگ حافظه ی اصلی و بکار گیری کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 860M 4GB
    که یقینا یکی از غول های دنیای گرافیک محسوب میشود ، این دستگاه را به یک لپ تاپ تقریبا
    استثنائی تبدیل کرده است .
    البته این دستگاه شامل ضعف هایی هم هست که میتوان براحتی از آنها چشم پوشی کرد.
    عدم وجود درایو نوری و نیز استفاده از باتری مجتمع و غیر قابل دسترسی این دستگاه و نیز
    هارددیسک با سرعت 5400RPM جزء ضعف هایآن محسوب میشود که امیدوارم
    کمپانی معتبر لنوو در ساخت مدل های بعدی به این نکات توچه بیشتری داشته باشد.

    موفق باشید

  • مهمان (محمد عیسی)

    در پاسخ به: admin

    عزیز
    4 هسته هست
    8 تا نیست
    کافیه سایت intel رو یه نگاه کنین

  • مهمان (farah)

    سلام خسته نباشید برای
    Cpu 4790k intel ,Ram corsair 16 ddr3/1600,
    کدام مادربرد بهتر است برای کار رندر
    I97 Black giga یا Asus b85 plus 1150
    و همچنین من کارت گرافیکی radeon HD 6500 1 GB دارم آیا لازم است که گرافیک Asus ATI R7 260 2gb ddr5 بگیرم؟
    ممنون میشم جواب بدین

  • در پاسخ به: مهمان (farah)

    سلام دوست عزیز

    در مورد انتخاب مادربورد بایستی عرض کنم که تردیدی نداشته باشید که مادربورد
    انتخاب بسیار بهتری است GIGABYTE Z97
    کمپانی بسیار معتبر گیگابایت در نسل نهم سری مادربورد های خود بسیار هوشمندانه و قوی عمل کرده است.

    برخی از مهمترین برتری های این مادربورد :
    - پشتیبانی از حافظه رم DDR3 تا 32 گیگابایت و تا سرعت 3200 مگاهرتز
    - مجهز به دو عدد پورت Thunderbolt 2 با سرعت 20Gb/s و قابلیت اتصال همزمان به 3 نمایشگر با کیفیت تصویر 4K
    - افزایش عملکرد سیستم تا چهار برابر با استفاده ار فناوری Smart Response اینتل
    - فناوری Ultra Durable گیگابایت برای افزایش کارایی و پایداری بیشتر

    در مورد سوال شما در تعویض کارت گرافیک ، به نظر بنده نیازی نیست و کارت گرافیک نسبتا خوبی دارید.

    موفق باشید

  • مهمان (مهمان)

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید، از سایت بسیار خوبتون تشکر میکنم.
    لطفا برای کار با مکس و گرفتن یه رندر عالی و سریع، بهترین قطعات پیشنهادیتونو در صورت امکان به ایمیلم ارسال کنید.قیمت مورد نظر: 3.5 الی 4 میلیون تومان.
    با سپاس فراوان

  • Mainboard : Z97 D3H
    CPU : Intel Core i7 4790K
    RAM : Geil 8G 1600
    H.D.D : 1T WD 64MB + SSD KingStone 120G
    VGA : XFX R9 270 2GB DDR5
    Case : GREEN
    Power : Gigabyte Hercules X 580 / GREEN 650W
    DVD /RW : Lite-ON

    Price : 3.400.000

    با سلام و احترام
    لطفا توجه داشته باشید قیمت اعلام شده ، فقط مربوط به قطعات بوده و هزینه های جانبی
    مانند اسمبل و پیکربندی صحیح قطعات و نیز هزینه های مربوط به سرویس نرم افزاری در آن محسوب نشده است.
    قیمت قطعات سخت افزاری نیز بنا به گارانتی های مختلف کمی متفاوت است .

    موفق باشید .

  • مهمان (ارین)

    با سلام و تشکر از وقتی که میزارید،
    من لب تابی برای کار معماری میخوام و بیشتر از همه تری دی مکس و فتوشاپ. بودجه مورد نظر تا حدود 4 تومنه ولی اگه لب تاب مناسب با قیمت کمتر هم پیدا کنم خوب بهتر. ولی اولویت اول برای من (البته در این محدوده قیمت)، کیفیت و کاراییه بعد قیمت.
    تا اینجا نظر من بین دو مدل هست: یک مدل سونی (اسم مدلشو الان یادم نیست) cpu i7، چهار مگ کش، رم 8 ، قیمت حدود 3700ت. یکی دیگه HP سری Envy که واقعا تا قبل از اینکه اتفاقی پست ویترین یه مغازه ببینمش نظرم به همون مدل سونی بود. چون کیفیت ساخت برام مهمه. اما این سری اچ پی هم واقعا شکیل بود، بعلاوه با قیمت 3250ت هم یک حافظه اس اس دی 24گیگ داره و هم 6مگ کشه.(آیا 6مگ کش اچ پی رو میشه با 4مگ کش سونی مقایسه کرد؟) سی پی یوش سری هاسول هم هست. گرافیک geforce GT 750m. میخوام ببینم ایا کسی از این سری اچ پی استفاده کرده و ایا واقعا اون تصوری که الان از عدد و رقماش دارم رو بعد از استفاده هم حس خواهم کرد؟ چون شنیدم که میگن سونی و اپل اینقدر ساختشون خوبه و خوب مچ شدن که عددای کمترشون هم بعضی وقتا بهتر از کانفینگ بالاتر از مدلای دیگه کار میکنن.
    سوال دیگه اینکه cpu هایی که جلو اسمشون U داره مثکه کم مصرفن. این ایا مزیت هست؟ یا مثلا برای کار رندرینگ سنگین من معیته؟

    اخرین سوال اینکه apple macbook pro یک سال کار کرده هم گیر اوردم با 3500ت میشه خرید. منتهی کارت گرافیکش 256 و cpu i5. ایا ممکنه همین کارت گرافیک و سی پی یو نتیجه بهتری از hp ای که گفتم برام داشته باشن؟

    با تشکر از توجهتون

  • سلام بر شما
    در ابتدا باید عرض کنم که اینقدر سوالات متفاوت و مهم پرسیده اید که امیدوارم بتوانم پاسخ دهم و مطلبی فراموش نشود .
    از اینکه سایت ما را برای مطرح کردن سوالات خود انتخاب کرده اید بسیار خوشحالیم.
    و اما پاسخ پرسش های شما :
    لپ تاپ های سونی و با بهتر بگویم برند کمپانی سونی ، قطعات بسیار با کیفیت و خوبی دارد که سالهاست بخش بزرگی
    از بازار فروش دنیا را از آن خود کرده است. در این میان برند HP نیز سالهاست که در کنار برند های معتبری مانند سونی فعالیت میکند.
    اما در سالهای اخیر هر دو برند با چالشی عظیم مواجه شده اند . ورود برندهای معتبری مانند LENOVO به بازار و تولید لپ تاپ هایی با کیفیت بالا
    و نیز قیمت مناسب و نیز تنوع محصولات آن موجب شده است که بخش بزرگی از کاربران در دنیا به خرید چنین برندهایی علاقمند باشند .
    شرکت سونی در سالهای اخیر هرگز نتوانسته است با تنوع و نوآوری های علمی و تکنولوژی محصولات این شرکت تایوانی (LENOVO) رقابت کند.
    از طرف دیگر قیمت های بسیار بالای محصولات سونی که بدلایل مختلفی نظیر تحریم های سیاسی و غیره بوده است باعث گردیده که اکثر کاربران
    به دنبال تغییر در انتخاب برند باشند .
    این قضیه در مورد لپ تاپ های HP کمی متفاوت است. این کمپانی از تقریبا سه سال پیش با مشکلی در خط تولید مواجه شد.
    اکثر لپ تاپ های تولید شده توسط این کمپانی متاسفانه از همان ابتدای تولید در کمپانی با مشکل دمای بسیار بالای قطعات اصلی مانند
    مادربورد و تراشه ی گرافیکی مواجه شده است و تاکنون بسیاری از کاربران در سراسر دنیا از این قضیه بسیار ناراضی هستند .
    البته این کمپانی ادعا کرده است که این مشکل را در سالهای اخیر حل کرده که امیدواریم اینچنین باشد .

    در مورد سوال شما در انتخاب میزان Cache بایستی عرض کنم که بدلیل وجود سی پی یو های قدرتمند اینتل i7 و نیز نسل جدید آنها با نام Haswell ،
    حساسیت انتخاب در مورد میزان حافظه ی تعریف شده ی Cache از سوی کاربران و نیز متخصصان حوزه ی کامپیوتر و آی تی کمتر شده و پیشنهاد
    میکنم کمتر به این فاکتور قدیمی و بسیار مهم در گذشته ، توجه داشته باشید .
    (البته امیدوارم مفهوم اصلی Cache را اطلاع داشته باشید . چنانچه مایل بودید درخواست دهید تا در مقاله ی جداگانه ای به توضیح آن بپردازم)

    در پاسخ به سوال شما در مورد CPU های جدید کمپانی اینتل با پسوند U بایستی عرض کنم که می توانید اطلاعات کامل در مورد این محصول را
    از سایت کمپانی اینتل به آدرس http://ark.intel.com و جستجوی مدل دقیق سی پی یو ، بدست آورید .
    اما همین اندازه میتوانم عرض کنم که بطور کلی نسل جدید اینتل بسیار در مورد مصرف انرژی ، هوشمند شده است و نیز قابلیت های بسیار
    خوبی دارد ولی متاسفانه به هیچ وجه مناسب کاربران کامپیوتر با استفاده ی پردازش های قدرتمند نظیر نرم افزارهای تری دی مکس و نیز میکس
    و مونتاژ رایانه ای نیست !
    مختصرا عرض میکنم که به عنوان مثال سی پی یو های i7 از این نسل متاسفانه چهار هسته ای بوده و اگر به مشخصات سخت افزاری آن در سایتی
    که معرفی نموده ام دقت نمایید ، به لحاظ قدرت و نیز سرعت ارتباطی با مادربورد ، بسیار نا امید کننده است .
    ظاهرا کمپانی اینتل قصد دارد جهت استفاده از این نسل جدید پردازشگرها در تبلت ها ، هوشمند شدن مصرف انرژی را جایگزین قدرت و سرعت کند.
    بنابراین توصیه میکنم از انتخاب این سی پی یو ها در هرکدام از برندهای موجود در بازار جدا خودداری نمایید .

    در مورد وجود هارد دیسک های SSD بایستی عرض کنم که وجود این قطعه ی جدید و بسیار ارزشمند می تواند به افزایش سرعت و راندمان کاری
    لپ تاپ شما بسیار کمک کند . (در این مقاله فرض بر این است که از قابلیت های سخت افزاری این مدل از هارد ها اطلاع دارید . چنانچه خواستید
    می توانید در همین سایت و همین قسمت درخواست دهید تا در مورد این هارد ها به طور کامل توضیح دهیم )
    اما دقت داشته باشید وجود این قطعه در اکثر لپ تاپ های موجود در بازار با برندهای متفاوت ، متاسفانه تنها خاصیت تجاری دارد و فقط سیاست
    فروش این کمپانی ها است . حتما دقت کرده اید که وجود این قطعه در اکثر لپ تاپ های بازار با ظرفیت های پایین 8 و یا 24 گیگابایت است که در این
    مدل ها بیشتر جهت حافظه ی Cache استفاده می شود تا حافظه ای جهت ذخیره سازی اطلاعات !
    قیمت بسیار بالای این قطعه به کمپانی سازنده ی آن این اجازه را نمی دهد تا از این قطعه با ظرفیت بالاتر استفاده کند.
    دقت داشته باشید که وجود این قطعه زمانی ارزشمند خواهد بود و تفاوت محسوسی در عملکرد سیستم خواهد داشت که در ظرفیت های بالا
    مانند 120 گیگ جهت نصب نرم افزار ها و اجرای آنها استفاده شود . در غیر اینصورت همانطور که عرض کرده وجود این قطعه تنها سیاستی جهت فروش بهتر
    و نیز به لحاظ فنی ، بوت (عملیات راه اندازی) سریعتر خواهد بود .

    و اما پاسخ آخرین سوال شما . . .
    برند کمپانی Apple را خواهشمندم با هیچ برندی مقایسه نکنید !
    این برند حقیقتا برندی کاملا متفاوت از تمامی برندهای موجود در بازار جهان است.
    حق با شما است . کیفیت ساخت قطعات این برند تجاری آنقدر بالا هست که در مقام مقایسه حتی با قطعات سخت افزاری بالاتر
    از برندهای دیگر کاملا برتری دارد و نتیجه ی بهتری میدهد.

    در پایان با توجه به توضیحاتی که بیان شد چند مدل از لپ تاپ های مورد تایید این شرکت را در جهت کمک به انتخاب بهتر شما دوست عزیز
    معرفی می کنم :
    LENOVO Y510
    ASUS N550JK
    در مورد مشخصات سخت افزاری این دو مدل ، لطفا به سایت شرکت سازنده ی آنها مراجعه نمایید .

    امیدوارم توانسته باشم به پرسش های شما پاسخ دهم .
    سایت www.3DMaxHelp.com همواره در کنار شماست .
    خوشحال می شویم ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازید.

    موفق و پیروز باشید .

  • مهمان (farzaneh)

    سلام خسته نباشین
    من 1 سیستم میخوام که زیاد هزینش بالا نباشه اما بتونم خوب باهاش کار کنم .حدود 1500 میتونم هزینه کنم.
    میخوام بدونم گرافیک چقدر تو رندرگیری تاثیر دارد؟

  • با سلام و عذرخواهی از بابت تاخیر در پاسخگویی به شما کاربر عزیز
    حدس میزنم که قصد خرید لپ تاپ را دارید و عنوان کرده اید سیستم !
    بدلیل اینکه در سالهای اخیر استفاده از لپ تاپ ها بدلیل سهولت در جابجایی و نیز قیمت مناسب تر (برخلاف سالهای گذشته)
    بسیار بیشتر شده است .
    در حدود هزینه ای که مطرح کرده اید می توانم لپ تاپ LENOVO G50-70 و با سی پی یو i3 را معرفی کنم .
    البته چه خوب بود اگر که توضیح می دادید این لپ تاپ را برای چه کاری دقیقا میخواهید اما از آنجایی که کاربر سایت ما هستید
    حدس میزنم که برای کارهای گرافیکی و یا پردازش قوی مانند نرم افزار تری دی مکس میخواهید .
    قیمت این دستگاه در زمان انتشار این مطلب 1.450.000 تومان با گارانتی اصلی می باشد .

    در مورد سوال شما در رابطه با نقش کارت گرافیک در رندرگیری باید عرض کنم که :
    مهم است ولی فاکتور تعیین کننده تر و مهم تر از آن رم داخلی کارت گرافیک است که با حافظه های 64 و 128 و 256 و بالاتر در بازار موجود
    است که با توجه به انتخاب مدل کارت گرافیک متفاوت است .
    حتما اطلاع دارید که هرچه قدر میزان این حافظه بالاتر باشد قیمت کارت گرافیک نیز بالاتر بوده و گرافیک جهت اجرای بازی های رایانه ای و نیز
    انجام پروژه های رندرینگ قدرتمند تر می باشد .

    موفق باشید .

  • با سلام
    خیلیی ممنون از وب سایت خوبتون ، من بودجه زیادی برای انتخاب یک سیستم ندارم ، با توجه به بودجم این سیستم رو انتخاب کردم میخواستم نطرتون رو راجابش بدونم
    اگر نیاز به جابجایی داشته باشه خوشحال میشم راهنماییم کنید

    MB: intel core i7 4790 3.6 GH
    MB: Asus Z87- c
    VGA : Asus 760 2 G/DDRS/256
    HARD: Seagate Barracuda 1 TB/2400
    RAM: G Skill TRx 16 GB/2400
    CASE: Green Falcon
    SSD : corsair Adata 128 G/sx900
    POWER : Green GP 750 B
    ......................................
    به نظر شما تا تا رم 8 بندازم یا یک 16 گیگ
    راجب مادربرد Z87 بندازم یا Z97

    ممنون میشم پاسخ بدید

  • در پاسخ به: amirreza

    با سلام و عذرخواهی از بابت تاخیر در پاسخگویی به شما دوست عزیز
    مشخصات سیستمی که عنوان کرده اید تقریبا خوب و مورد تایید ما است.
    فقط پیشنهاد میکنم به چند نکته ی کوچک دقت و توجه نمایید :

    انتخاب مادربورد ASUS Z97 WS بدلیل پشتیبانی از سی پی یو های بسیار قدرتمند Xeon ، انتخاب بهتری است.
    در مورد برند حافظه ی اصلی و یا RAM پیشنهاد میکنم از برند های معتبرتری مانند Geil - Kingmax و یا Apacer بدلیل سازگاری
    بهتر سخت افزاری و نیز گارانتی معتبر در ایران استفاده نمایید .
    همچنین در مورد استفاده از یک ماژول 16 گیگ و یا دو ماژول 8 گیگ بایستی عرض کنم یقین داشته باشید که تا زمان انتشار این مطلب
    هنوز ماژول های 16 گیگ در بازار ایران (یعنی یک ماژول 16 گیگ و نه دو ماژول 8گیگ) به طور گسترده وجود ندارد و قیمت های بسیار
    بالایی دارد . در این مورد حدس میزنم که شما اشتباه میکنید . در بازار نوع بسته بندی رم های 16 گیگ بطور دو تا ماژول رم 8 گیگ ولی
    در یک بسته یا پکیج است که در اینصورت فروشنده ی قطعه عنوان میکند رم 16 گیگ موجود است .

    موفق باشید

  • مهمان (داریوش تقدیسی)

    با سلام :
    من میخوام اب تاپ MSI GS70 را برای کار با نرم افزار 3d max خریداری کنم آیا به نظر شما مشخصات این سیستم برای این کار خوبه
    CPU :4700M**Ram:16GB**HDD:128SSD & 1024GB**Graphic nvidia Geforc GTX765
    ممنونم از همکاریتون با تشکر

  • سلام دوست عزیز

    از اینکه وب سایت ما را برای مطرح کردن پرسش خود و مشاوره جهت سیستم های رایانه ای انتخاب کرده اید ، متشکریم .

    لپ تاپ انتخابی شما از سری لپ تاپ های موفق ساخته شده برای اجرای قویترین بازی های رایانه ای می باشد.
    هرچند که معمولا قطعات ساخته شده برای اجرای بازی ، (Gaming) مناسب برای استفاده در نرم افزارهای پردازش قوی مانند
    نرم افزار تری دی مکس نیست و از طرف دیگر همیشه انتخاب قطعات بالا در یک سیستم رایانه ای باعث عملکرد قوی و رضایت بخش
    و ایده آل نخواهد بود ، اما زمانیکه صحبت از خرید لپ تاپ باشد ناگزیر هستیم بدلیل عدم دسترسی به نحوه ی پیکربندی و انتخاب دقیق قطعات،
    به انتخاب لپ تاپی با قطعات بالا اکتفا کنیم و امیدوار باشیم که نتیجه ی مطلوبی را بدست آوریم.
    (توضیح : در هنگام خرید یک سیستم رایانه ای بدلیل امکان انتخاب قطعات ، معمولا عملکرد بهتری را نسبت به لپ تاپ ها شاهد هستیم .
    از طرف دیگر ، ماهیت سیستم های رایانه ای نسبت به لپ تاپ ها همیشه قدرتمند تر بوده است / هرچند که تا چند سال آینده طبق گزارشی
    که بزرگترین کمپانی های تولید کننده نظیر DEL و HP داشته اند ، دنیا به سمت تولید لپ تاپ ها و نیز آلترابوک ها پیش خواهد رفت )

    لپ تاپ انتخابی شما برای اولین بار در نمایشگاه CES 2014 در دنیا معرفی شد .
    این لپ تاپ بدلیل استفاده از قطعات بسیار بالا ، یکی از سنگین ترین لپ تاپ های 17 اینچی موچود در بازار است.
    طبق ادعای سایت رسمی شرکت msi در ایران ، این لپ تاپ باریک ترین نوت بوک گیمینگ در دنیا است .
    صفحه ی نمایش 17 اینچی این دستگاه شاید وزن بسیار سنگینی را به کاربر آن تحمیل کرده باشد ولی فراموش نکنید که
    این صفحه ی نمایش بزرگ بسیار برای کار با نرم افزارهای قدرتمندی نظیر تری دی مکس با آنهمه منو و گزینه ای فراوان
    بسیار مناسب بوده و فضای کاری بزرگ آن ، حس بسیار خوبی را برای کاربر فراهم می کند .

    از طرف دیگر وجود حافظه ی DDR5 موجود در کارت گرافیک این دستگاه ، جدای از چیپست قدرتمند GT750
    برای کار رندرینگ و عملیات های پردازشی مشابه بسیار ارزشمند خواهد بود .

    استفاده از هارد SSD که از دو سال پیش در اکثر لپ تاپ های حرفه ای موجود در بازار بکار میرود نیز یکی دیگر از
    مزایای این لپ تاپ حرفه ای می باشد .

    همجنین استفاده از نسل چهارم سی پی یو های قدرتمند اینتل و نیز 16 گیگابایت حافظه ی اصلی ، از دیگر مزیت های
    انتخاب این لپ تاپ قدرتمند می باشد .

    کیفیت ساخت این دستگاه قطعا به خوبی کیفیت قطعات شرکت هایی مانند Apple و یا ASUS نیست
    ولی کمپانی MSI چند سالی است که در مورد ساخت لپ تاپ هایی با قطعات بسیار بالا موفق بوده است.

    البته حتما اطلاع دارید که این دستگاه فاقد درایو نوری است و برای حل این مشکل باید از درایوهای اکسترنال موجود در بازار استفاده نمایید.
    در مورد بقیه ی مشخصات این دستگاه نظیر صفحه کلید Steel Series بدلیل کاربرد آن فقط در بازی های کامپیوتری توضیحاتی ندادیم.

    در نهایت بایستی عرض کنم که انتخاب این لپ تاپ فوق حرفه ای برای کار شما بسیار مناسب می باشد .

    موفق باشید.

  • مهمان (امیر)

    سلام خسته نباشید من سیستمی می خواهم برای کار با 3dmax
    مشخصاتی که به من معرفی شده است
    cpu:4770k
    mianbord:asuse z87 poro
    vga:asuse r9 270
    ram:8g
    hard:128 ssd and 1tb
    power 600
    برام این سوال پیش امد که این مقدار پاور جوابگو سیستم هست و این مادر برد بهتر است یا مادربرد asuse z87 delux کلآ مادر برد ایسوز خوب هست برای کار مکس و رم کرسیر بهتر است یا ژل

  • با عرض سلام و احترام
    و آرزوی قبولی عبادت ها شما دوست عزیز
    در ابتدا بابت تاخیر بسیار زیاد در جوابگویی به شما عذرخواهی می کنم

    در مورد مدل مادربورد ، باید عرض کنم که انتخاب شما قطعا یکی از بهترین و فنی ترین مادربورد های
    تولید شده توسط کمپانی معتبر ایسوس می باشد.
    اما در عین حال توجه داشته باشید که این مدل از مادربورد مجهز به
    امکان راه اندازی کارت های گرافیکی به صورت CrossfireX یا SLI است که در مورد کارهای پردازشی ،
    مانند استفاده از نرم افزار قدرتمند تری دی مکس ، به هیچ عنوان کارایی ندارد.
    بنابراین پیشنهاد میکنم از مدل های مشابه نظیر مدلی که در سایت www.3DMAXHELP.COM
    معرفی کرده ایم استفاده نمایید .


    در مورد مدل سی پی یو ، باید عرض کنم که همانطور که میدانید 4770 K نسبت به 4770
    تنها تفاوتی که دارد مربوط به امکان اورکلاکینگ می باشد که با توجه به عدم نیاز به آن پیشنهاد میکنم
    با توجه به افزایش قیمت آن نسبت به مدل مشابه ، 4770 را انتخاب نمایید .

    مدل کارت گرافیک انتخابی شما کاملا مورد تایید بوده و جوابگویی تمامی نیازهای گرافیکی و پردازشی می باشد.

    در مورد سوال شما در انتخاب برند حافظه اصلی یا RAM بایستی عرض کنم که انتخاب برند Geil با توجه به نسل جدید
    این مدل از حافظه ها با وجود سینک های خنک کننده و نیز کیفیت ساخت بالای آنها ، قطعا توصیه می شود.


    در مورد انتخاب منبع تغذیه ی سیستم و یا Power ، انتخاب شما از برندهای GREEN و یا GigaByte توصیه می شود
    و میزان وات انتخاب شده ی شما تقریبا کفایت می کند و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

    موفق و پیروز باشید

  • مهمان (مهدی)

    سلام وخسته نباشید. لطفا سیستم پیشنهادیتون را برای 3dmax 2015 اعلام بفرمایید. تشکر

  • مهمان (pooya)

    با سلام
    ببخشید کارت گرافیکی اش چقدر است؟

  • سلام
    به نظر شما سيستم i mac 21'5,cori 5 6mb cash,vga 1 gb,ram 8
    براى revitو3d max,و انجام رندر مناسب هست؟!

  • سلام
    با عذرخواهی فروان بابت تاخیر در جوابگویی به پرسش شما کاربر گرامی
    سیستم های کمپانی مکینتاش به لحاظ سرعت و کیفیت بسیار ایده آل و قوی هستند.
    فقط این نکته را فراموش نکنید که نسخه های نرم افزار تری دی مکس مخصوص ویندوز سالمتر و قوی تر از
    نسخه های مربوط به سیستم عامل مک هستند . (به لحاظ کرک نرم افزار و نیز سازگاری با سایر نرم افزارهای نصب شده)
    در عین حال سیستم شما به لحاظ سخت افزاری ، حداقل نیازهای یک سیستم رندرینگ را دارا می باشد .
    موفق باشید

  • سلام و تشکر بابت سایت خوبی که دارین
    برای انتخاب کارت گرافیک مناسب برای سیستم زیر راهنمایی میخام:
    CPU: 8150 amd
    MB:msi gd65
    RAM: 8gb kingston
    Power: 600 termal take

  • در پاسخ به: diyar

    با سلام
    با عذرخواهی فروان بابت تاخیر در جوابگویی به پرسش شما کاربر گرامی

    با توجه به اینکه CPU سیستم شما از خانواده ی AMD هست ، پیشنهاد می کنیم از کارتهای گرافیک
    همان شرکت سازنده CPU / یعنی AMD/ATI با هدف سازگاری بهتر سخت افزاری استفاده نمایید.
    برای مثال کارت گرافیک Sapphire R7 250 1GB DDR5 BOOST (128Bit
    موفق باشید

  • مهمان (مسیح)

    سلام من cpu رو انتخاب کردم همون 4770k ولی تو انتخاب مادربرد و گرافیک شک دارم
    بین گیگا H87 ,ایسوز Z87+ کدوم رو پیشنهاد میدید؟
    بین GT770ASUS ,Sapphire HD7850 2GB DDR5 (256bit,DDR5)کدوم بهتره؟
    ممنون میشم کمک کنید

    از Isfahan, Iran
  • با سلام
    با عذرخواهی فروان بابت تاخیر در جوابگویی به پرسش شما کاربر گرامی

    اینکه در انتخاب مادربورد تردید دارید و حساس هستید بسیار معقولانه و خوب است.
    مادربورد یک سیستم رایانه ای، همانطور که از نامش مشخص است جزء اصلی ترین و مهمترین قطعات است
    که باعث میشود انتخاب سایر قطعات رایانه ای به آن کاملا وابسته باشد .
    ابتدا توضیحی مختصر در مورد هر کدام از مادربوردهای مورد نظر شما میدهیم تا در نهایت بتوانیم به انتخاب آگاهانه شما کمک کنیم.

    مادربورد GIGABYTE H87 :
    این مادربورد (نسل هشتم مادربوردهای گیگابایت) از سری جدید پردازنده ها با سوکت 1150 یا همان هاسول که جایگزین سوکت قبلی 1155 شده است،
    پشتیبانی می کند که این تکنولوژی دارای پردازنده های گرافیکی به مراتب قویتر و با راندمان بالاتر نسبت به رده قبلی می باشند .

    این مادربرد از تکنولوژی های جدید ذخیره سازی و انتقال اطلاعات بهره می برد.
    تکنولوژی هایی مانند: نسل سوم رابط SATA با سرعتی معادل 6 گیگابایت در انتقال اطلاعات و همچنین سازگاری با پیکربندی RAID جهت افزایش امنیت اطلاعات،
    نسل سوم پورت USB با 10 برابر پهنای باند نسبت به USB 2.0 و نسل سوم اسلات PCI Express با 2 برابر سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات.
    GA-H87 از گرافیک های قدرتمند پردازنده های نسل چهارم اینتل پشتیبانی می کند و بدون نیاز به کارت گرافیکی دیگر، حتی می توان تصاویر سه بعدی را دریافت کرد.
    (هرچند که توصیه می شود برای کارهای پردازشی و رندرینگ به این کارت گرافیک اکتفا نکرده و از کارت گرافیک مجزایی استفاده نمایید)
    در این مادربورد از نسل جدید و بسیار قوی خنک کننده ها (Heatsink)، استفاده شده که برای کار با سیستم در ساعات بسیار طولانی و مداوم بسیار مناسب است.

    و اما در مورد مادربورد ASUS Z87 :
    این مادربورد را می توان به طور قاطع شاهکار خانواده ی ایسوس نامگذاری و انتخاب کرد .
    مادربرد Sabertooth Z87 از سری TUF ایسوس است. TUF مخفف The Ultimate Force بوده و مادربردهای این سری از طراحی خاص و قطعات فوق العاده با کیفیت ساخته می‌شوند.
    به همین دلیل ایسوس به دوام و کیفیت محصولات این سری اعتماد کامل داشته و به راحتی گارانتی 5 ساله را برای این مادربردها در نظر گرفته تا خیال کاربر نیز راحت باشد.
    مادربردهای سری TUF برای استقامت و دوام فوق العاده بالا طراحی شده‌اند و به همین دلیل ایسوس تمام سعی خود را نموده تا از بهترین قطعات الکترونیکی شامل خازن‌های ژاپنی بهره برده است.
    این مادربورد از یک سیستم خنک کننده فوق العاده استثنائی و انحصاری بهره می برد که جهت کارهای پردازشی با ساعات کاری طولانی بسیار مناسب است.
    این مادربورد همچنین نسبت به نفوذ گردوغبار که یکی از بزرگترین دشمنان قطعات الکترونیکی هست بسیار هوشمندانه طراحی شده به طوری که گرد و غبار راهی به قطعات اصلی مادربرد ندارند و اسلات‌های رم و پورت‌های ورودی و خروجی تا جای ممکن در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم شده‌اند.
    و در نهایت اینکه این مادربورد از نسل جدید بایوس های کامپیوتری به نام UEFI پشتیبانی می کند که چنانچه از ویندوز 8 استفاده نمایید، شرکت ایسوس
    ادعا کرده است که تنها 2 ثانیه پس از فشار دادن دکمه پاور کامپیوتر با صفحه لاگین ویندوز 8 روبرو خواهید شد.

    و در پایان به مهمترین فاکتور انتخاب قطعه در کشور عزیزمان ایران می رسیم که قیمت محصول می باشد :
    در زمان نگارش این مطلب قیمت مادربورد گیگابایت در حدود 395.000 تومان با گارانتی شرکت آواژنگ و
    مادربورد ایسوس Mainboard Asus SABERTOOTH Z87 قیمتی در حدود یک میلیون تومان با گارانتی شرکت سازگار ارقام دارد.

    در مورد انتخاب کارت گرافیک دقت داشته باشید برخلاف انتظار و باور عموم مردم ، عدد دوم در نوع چیپست نشان دهنده ی قدرت
    کارت گرافیک می باشد و نه عدد اول .
    یعنی اینکه Sapphire HD 7850 سری هشتم کارت های گرافیک محسوب می شود و قوی تر است .

    موفق باشید .

    آخرین بار در تاریخ حدود 10 سال قبل توسط admin ویرایش شد
  • سلام نظرتون درباره این سیستم برای ۳dsmax چی‌؟
    MB MSI GD65
    RAM CORSAIR VENGEANCE 12G
    500SATAWD
    VGA PNY QUADRO600 1G DDR3
    POWER 585GREEN

  • در پاسخ به: narek

    سلام دوست عزیز
    Mainboard شما از خانواده Gaming از کمپانی MSI هست و برای اینکار توصیه نمی شود .
    درمورد مهمترین قطعه ی هر سیستم رایانه ای یعنی CPU متاسفانه هیچ اشاره ای نکرده اید !
    در مورد RAM پیشنهاد میکنیم از 16 گیگ و نیز برندهای معتبرتری که در بازار موجود هست استفاده نمایید .
    در مورد کارت گرافیک ، انتخاب شما حداقل گرافیک مناسب می باشد . چنانچه از نظر هزینه مشکلی ندارید بهتر است از کارت گرافیک قویتری استفاده نمایید .
    پاور انتخابی شما بسته به قطعاتی که انتخاب کرده اید مناسب است .
    در مورد هارد دیسک ، برند مناسبی را انتخاب کرده اید و مجددا متذکر می شویم که به میزان Cache هارددیسک دقت نمایید .

  • مهمان (narek)

    در پاسخ به: admin

    با سلام و خسته نباشید

    cpu سیستم intel ۹۵۰ می‌‌باشد.

    این سیستمم حدود ۳ سال پیش جمع کردم، توصیه شما برای ارتقای این سیستم چی‌؟

    با سپاس فراوان

  • در پاسخ به: مهمان (narek)

    با سلام و احترام
    سوکت مربوط به CPU شما قدیمی است و جهت ارتقاء سیستم باید مادربوردی با سوکت جدید 1150 تهیه نمایید .
    چنانچه قصد هزینه کردن ندارید میتوانید با افزایش میزان حافظه RAM سیستم به نتایج تقریبا مطلوب تری نسبت به قبل برسید .
    موفق باشید

  • سلام
    واقعا عالیه

  • سلام خسته نباشید، ممنون از سایت خوبتون، من تازه میخوام کار با 3D Max رو شروع کنم و قبلا با رویت و اسکچ آپ کار کردم میخوام ببینم سیستم من برای کار با 3D Max مناسب هست یا نه
    Cpu : core i7-2630
    VGA : nvidia gt 540
    RAM : DDR III 8GB

  • در پاسخ به: خشایار

    با سلام
    CPU مربوط به کامپیوتر شما به دلیل پردازش همزمان 8 هسته ، جهت کار رندرینگ مناسب است.
    البته توجه داشته باشید که شما مشخصات دقیق مادربورد و نیز کارت گرافیک سیستم را نام نبرده اید !
    چنانچه قطعات را با جزئیات مشخص نمایید بهتر می توانیم به شما کمک کنیم .
    جهت مشخص شدن اطلاعات کامل قطعات رایانه ای مربوط به سیستم شما (درصورتیکه آشنایی ندارید) میتوانید از نرم افزار CPU-Z و یا نرم افزارهای مشابه استفاده نمایید.

    موفق باشید .

  • مهمان (artin)

    mersi

    از Armenia

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3