مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

گام به گام با Nstudio VizCorner در ساخت اتاق خواب

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

از امروز با بخش ویژه و جدیدی در خدمت شما کاربران عزیز هستیم . در این بخش سعی می شود شما را با چگونگی مراحل ساخت برترین کارهای سه بعدی از سرتاسر جهان ، از ابتدا تا انتها و بصورت کلی ، آشنا کنیم .

کلیه کاربرانی که بصورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند می توانند نمونه کارهای خود را به سبک این آموزش برای ما به ادرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند .

این کار مربوط به Nstudio VizCorner از کشور اندونزی می باشد .

ایده ی ساخت صحنه ی داخلی اتاق خواب ، هنگام تماشای مجله ی آنلاین IKEA به ذهنم رسید . IMAGE 001 sm

مدلسازی :

من همیشه مدلینگ کار رو در Autocad انجام می دم .

IMAGE 002 sm new

IMAGE 004 sm new

در اینجا می تونید ببینید که همه ی قطعات رو بهم کانکت نمی کنم . این روش ساده ترین راه برای ادیت و bevel کردن edge های آبجکت های import شده در 3ds max هست .

IMAGE 005 sm new

IMAGE 006 sm new

برای ساخت سقف چوبی و دیوارها یک آبجکت موقتی در Autocad ایجاد کردم و بعد در 3ds max کپی کردم . سپس از اسکریپت Floor Generatorاستفاده کردم .

IMAGE 008 sm new

IMAGE 009 sm new

 

IMAGE 010 sm new

برای ساخت کتاب ها از اسکریپت BookScatter استفاده کردم . با استفاده از این اسکریپت می توانید بصورت رندم و تصادفی کتاب های داخل قفسه را شبیه سازی کنید .

IMAGE 011 sm new

برای مدلسازی طبیعی پتو و اجزای پارچه ای دیگر تخت خواب از مدیفایر cloth استفاده شد .

IMAGE 012 sm new

فرش را مدلسازی نکردم فقط یک تکسچر استفاده کردم و مدیفایر Hair and Fur را اعمال کردم . اگر میخواهید از مدیفایر Hair and Fur با Vray استفاده کنید باید از mr prim در قسمت Hair Rendering Option استفاده نمایید .

IMAGE 013 sm new

آبجکت هایی مانند بالش ، و پتو و دیگر آبجکت های داخل صحنه رو از Evermotion Archmodels استفاده کردم .

نورپردازی و دوربین :

در این صحنه می خواهم با تابیدن نور خورشید محیط گرمی داشته باشیم . از نور Vraysun برای تابیدن به اتاق و ایجاد یک فضای دراماتیک استفاده کردم .

IMAGE 014 sm new

بصورت کلی برای نورپردازی از نور VraySky استفاده می کنم اما در این صحنه از دو نوع نور VraySky استفاده کردم . اولی از نوع Sky که در پس زمینه ی محیط قرار گرفته و دومی ازنوع GI که در vray:Environment قرار می گیرد . من از این دو نوع VraySky استفاده کردم چون می خواهم کنترل داشته باشم روی نور Sky و درحالی که مطمئن هستم که برای دوربین زیاد روشن نیست نور کافی را از GI بگیرم .

IMAGE 015 sm new

اینها تنظیمات دوربین هستند .

IMAGE 016 sm new

متریال ها وتکسچرها :

اینها تنظیمات متریال هایی هستند که در صحنه استفاده شد .

متریال چوبی اساسیه

IMAGE 017 sm new

IMAGE 018 sm new

IMAGE 019 sm new

 

IMAGE 020 sm new 

متریال چوبی سقف و دیوارها

IMAGE 021 sm new

متریال کف

IMAGE 022 sm new

برای این متریال از Multi-Texture استفاده شد .

متریال پتو

IMAGE 023 sm new

تنظیمات رندر :

تنظیمات رندر برای این صحنه را می ببینید . هیچ تنظیم خاصی وجود ندارد .

IMAGE 024 new

پست پروداکشن :

دو تصویر زیر رندر نهایی با و بدون curve color correction در VFB هستند .

IMAGE 025 sm new

IMAGE 026 sm new

پس از ذخیره سازی رندر نهایی من از پلاگین Magic Bullet PhotoLooks در فتوشاپ استفاده کردم و ادیت تصویر را انجام دادم . تصاویر زیر این پروسه را نشون می دهد .

IMAGE 027 sm new

IMAGE 028 sm new

IMAGE 029 sm new

IMAGE 030 sm new

IMAGE 031 sm new

IMAGE 032 sm new

IMAGE 033 sm new

نتیجه ی نهایی :

اینگونه بود که صحنه ی داخلی اتاق خواب ساخته شد . امیدوارم این مرور کلی به شما در انجام پروژه های مختلف کمک نماید . تنظیمات خاصی برای گرفتن یک رندر خوب وجود ندارد فقط و فقط با تمرین و تست رندرهای مختلف می توانید به نتیجه ی دلخواه برسید .

IMAGE 034 sm new

IMAGE 025 sm new

render 22 View04 sm new

render 22 View05 sm new

render 22 View07 sm new

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • عاليه

    از Kerman, Iran
  • مهمان (شایان)

    سلام دوست عزیز ممنون
    ولی این عکس ها بی کیفیت هست نمیشه دید باید چی کار کنیم ؟

  • با سلام
    کاربر گرامی سایز عکس ها در اکثر سایت های خارجی که منبع ما می باشد همین اندازه می باشد و نمیتوان دیگر کاری کرد.ولی تصاویری که بزرگتر باشند حتما با همان سایز در سایت قرار خواهد گرفت.

  • درود بر شما
    کل مراحل ساخت این اطاق خواب تا رندر گرفته شده کار شما هست یا کار شرکت اندونزی که در بالا ذکر کردید میباشد؟ آیا با شرکت در کلاسهای آموزشی آنلاین شما به این سطح از کار خواهیم رسید یا خیر؟

  • در پاسخ به: مرتضی

    با سلام
    کاربر گرامی مرتضی
    همان طور که در متن هم ذکر شده این کار مربوط به Nstudio VizCorner از کشور اندونزی می باشد . در صورت نیاز ایمیل بزنید تا نمونه کارهای استاد و تیم ما را دریافت نمایید.
    با تشکر

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3