مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

گام به گام با sergio mereces در ساخت ویلای چوبی

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

ساخت این ویلای مدرن یک پروژه ی شخصی بود که به مدت یک هفته روی آن کار کردم و احساس رضایت زیادی از انجام این کار دارم .

 image-00 sm new

منابع الهام و مراجع

برای این پروژه منابع الهام و رفرنس های زیادی جمع آوری نکردم ، چون ایده ی واضح و روشنی از اینکه این پروژه باید به چه صورت باشد در ذهنم داشتم . در ساخت این صحنه بیشترین زمان را صرف ساخت پوشش گیاهی کردم و برای ایجاد آن تست های مختلفی انجام دادم تا بهترین نتیجه دلخواه را به دست آورم .

 تنظیمات صحنه

 در شروع هر پروژه ای اولین کاری که انجام می دهم تنظیم مقیاس صحنه و مقدار gamma است .

image-01 new

image-02 new

 

image-03 new

 

مدلسازی

همه چیز از مدلسازی شروع می شود و نتیجه ی کار تحت تاثیر این مرحله قرار می گیرد . خیلی مهم است که زمان کافی برای مدلسازی بگذارید تا مطمئن شوید آبجکت ها بصورت خوبی طراحی شدند و دارای جزئیات کافی هستند . البته دقت داشته باشید هر پروژه متفاوت است ، در پروژه های بزرگ باید مدیریت داشته باشید روی ساخت اجزا و جزئیان آنها تا با ریسک ایجاد یک صحنه ی سنگین مواجه نشوید .

image-04 sm new

image-05 sm new

همانطور که در تصویر زیر می بینید در مرحله ی نهایی ساخت آبجکت لبه هار ار chamfer می کنم .

image-06 sm new

برای ساخت تخته های چوبی دیوار از ابزار spacing استفاده کردم .

image-07 sm new

image-08 sm new

image-09 sm new

image-10 sm new

مدلسازی سنگ ها

برای ساخت سنگ ها ، یک کره ایجاد کردم و با استفاده از freeform شروع به دفرمه کردن کره و مدلسازی سنگ کردم . نهایتا برای افزودن جزئیات بیشتر از مدیفایر displacement استفاده کردم .

 image-11 sm new

image-12 sm new

مدلسازیی زمین و ساخت صحنه

 image-13 sm new

پوشش گیاهی

برای پوشش گیاهی از چندین نوع گیاه ، درخت و برگ استفاده کردم .

با استفاده از پلاگین Multiscatter پوشش گیاهی متنوعی را روی زمین پخش کردم . در این پروژه از multiscatter painter که برای توزیع گیاهان در سطح زمین واقعا ابزار مفیدی بود استفاده کردم .

 image-14 sm new

گیاه نوع 4 را در اطراف سنگ ها پخش کردم تا شبیه به خزه باشد .

 image-15 sm new

image-15 1 new

برای دیگر گیاهان روی زمین هم از سه نوع دیگر استفاده کردم که در تصاویر زیر می بینید .

 image-16 sm new

image-16 1 new

image-17 sm new

image-18 sm new