پرینت

آموزش ساخت حفره در شهر

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

من در این آموزش به شما یاد میدهم که چگونه در وسط یک شهر حفره ایجاد نمایید.در این آموزش من از پلاگین رایگان Greeble استفاده می کنم که می توانید از لینک زیر آنرا دانلود نمایید.

 makingof

 

http://3dmaxhelp.com/downloads/plugins/257-greeble.html

1-      یک sphere با تعداد سگمنت مناسب و کافی ایجاد نمایید ، سپس آنرا به Edit Poly تبدیل نمایید.پلی گون های مرکزی شکل را انتخاب کرده و به سمت پایین همانند شکل Extrude نمایید.

perspective 1 final

perspective 2 final

2-      همانند شکل زیر پلی گون ها را انتخاب نمایید.

perspective 3 final

3-      پلی گون های انتخاب شده راExtrude  نمایید.

extrude

4-      مدیفایر Greeble را با پارامتر هایی که در تصویر زیر مشاهده می نمایید به شکل اعمال نمایید.

greeble1

5-      دوباره مدیفایر Greeble را به شئیمون با مقادیر زیر اعمال می کنیم.

greeble2

6-      خروجی شما باید همانند تصویر زیر باشد.

base

در این قسمت نیز نور رو در صحنمون استفاده می کنیم.

base shadows

 

 


 

7-      برای اینکه از یکنواختی تصویرمون خارج بشه لوله هایی رو به تصویرمون اضافه می کنیم.به حالت EditPoly بر می گردیم Edge   هایی رو انتخاب کرده و به spline تبدیل می کنیم.

 tubular

8-      تنظیمات زیر رو برای Spline اعمال می کنیم.

tubular2

9-      لوله ها رو کمی Scale میکنیم و به سمت خارج از محیط حفره به سمت بالا جابجا می کنیم.

base withtubular

10-  حالا می تونیم ساختمان های دیگه ای شبیه این ایجاد کنیم.

building

11-  به حالت انتخاب Polygon در Editpoly میرویم و Polygonهایی رو همانند تصویر انتخاب کرده و با نام "scatter_base" پلی گونهای انتخابی رو Detach می کنیم.

scatter detach

12-  ساختمانی رو که در مرحله 10 ساختیم رو انتخاب کرده و از Compound Object گزینه scatter رو انتخاب می کنیم.

scatter building

13-  تنظیمات زیر رو برای scatter انجام میدهیم.

scatter params

14-  در نهایت خروجی شما شبیه تصویر زیر خواهد شد.

final