مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

گام به گام با Cihan Ozkan در ساخت پروژه Winter Light

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

همزمان با آغاز فصل زمستان در کشور عزیزمان این آموزش ساخت یک منظره زیبای زمستانی را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم.هدف از ایجاد این پروژه، ساختن مدلی از یک خیابان برای نمایش ساختمان‌های قدیمی در یک فضای روستایی بود. 

3DMaxHelp tid 14

 سپس تصمیم گرفتم که یک صحنه زمستانی را در ساعات اولیه یک صبحِ سرد که برف زیادی زمین را پوشانده ایجاد کنم و همچنین، گرمای ساطع شده از روشنایی خانه‌ها مشخص باشد.برای انجام این پروژه که ۲ الی ۳ هقته طول کشید، از نرم افزار های 3Ds Max، V-Ray و فتوشاپ استفاده کرده ام.

در شروع پروژه، از چند تصویر مرتبط در اینترنت برای المان‌های برفی، اثر ایجاد شده توسط باد و جمع‌شدن برف بر روی درختان الهام گرفته ام.

طراحی اولیه

طرح‌های کوچک برای ساختمان‌ها رو در ابتدا ترسیم میکنم. سپس از این طرح‌های کوچک در قسمت مدل‌سازی پروژه از آنها استفاده میکنم.

3DMaxHelp tid 01

مدلسازی

سپس با ایجاد یک Box مدلسازی ساختمان رو شروع کردم. در این مرحله، از برخی ابزارهای انعطاف‌پذیر Poly Modeling مانند Extrude، Bevel ، Bridge و Chamfer استفاده کرده ام.

پس از اینکه ساختار ساختمان‌ها تقریباً شکل گرفت، تلاش میکنم که با جمع‌آوری‌ تمام اجزا در یک صحنه آنها را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب نمایم. به این ترتیب، کار در ابعاد بزرگ به پایان می‌رسد.

3DMaxHelp tid 02

ساخت مدل و ترکیب آنها در یک صحنه

برف روی شاخه‌های درختان

به منظور تأکید بیشتر بر جمع‌شدن برف‌ها بر روی شاخه‌ها و تنه درختان، از سیستم پارتیکل در نرم افزار 3ds Maxاستفاده کرده ام.

3DMaxHelp tid 03

نمایش ذرات برف بر روی شاخه‌های درختان

ساخت قندیل‌ها

وقتی می‌خواهیم قندیل‌های لبه پشت بام خانه‌ها را مدلسازی کنیم، من با استفاده از ابزارهای poly modeling و با ساخت یک Box به عنوان پایه و شروع کار ، این کار را انجام می دهم. سپس با استفاده از مدیفایرهایی مانند TurboSmooth و Noise به نتایج دلخواه رسیدم.

3DMaxHelp tid 04

مدل‌سازی قندیل‌ها در 3Ds Max

المان‌های صحنه

از روش‌های مشابه برای مدل‌سازی چراغ‌های خیابان، تیرهای برق، نیمکت‌ و دیگر وسایل موجود در صحنه استفاده کرده ام.

3DMaxHelp tid 05

مدل‌سازی المان‌های مختلف در صحنه

ساخت خیابان

به منظور ساخت خیابان، از Mesh Displacement بر روی یک Plan ساده استفاده کرده ام. این ابزار شرایطی آسان و انعطاف‌پذیر، به‌خصوص برای ایجاد رد پا در برف ایجاد می‌کند.

 3DMaxHelp tid 06

استفاده از تابع Mesh Displacement برای ساخت خیابان

 

Wire render

در این مرحله، یک wire render از صحنه ایجاد کرده ام. این کار را اجرا کردم تا شرایط برای اضافه شدن متریال‌ها و تکسچرها در مراحل بعدی فراهم گردد.

3DMaxHelp tid 07

Wire render برای صحنه