مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

آموزش ساخت Asteroids به کمک پلاگین AfterBurn

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

با توجه به درخواست های کاربران در این آموزش نحوه استفاده از پلاگین Afterburn را در نرم افزار3Ds Max   با ساخت شهاب سنگ بررسی خواهیم کرد.

 

 ۱- تنظیمات Particle Flow

گام ۱

  3Ds Max را اجرا نمایید. از Command Panel   از زیر مجموعه Particle Systems گزینه PF Source را انتخاب کرده و با کلیک و درگ موس در نمای perspective ، یک آیکون PF Source ایجاد کنید.

A 1-3dmaxhelp 

گام ۲

با استفاده از ابزار Rotate   یا کلید میانبر E آیکون PF Source را ۹۰ درجه به صورت عمودی بچرخانید. یا می‌توانید در فیلد محور Yمقدار ۹۰ را وارد کنید.

A 2-3dmaxhelp 

گام ۳

با انتخاب آیکون PF Source بر روی تب Modify کلیک کنید تا بخش پارامترهای مربوط به آن باز شود. در اینجا، مقادیر Length و Width را بر روی صفر تنظیم کرده و مقدار Viewport % را به ۱۰۰ تغییر دهید.

A 3-3dmaxhelp 

گام ۴

روی دکمه Particle View کلیک کنید (همچنین می توانید دکمه ۶ از روی کیبورد را فشار دهید) تا پنجره Particle View باز شود.

A 4-3dmaxhelp 

گام ۵

بر روی گزینه یا اپراتور Birth کلیک کنید و مقادیر پارامترهای Emit Start و Emit Stop را به ترتیب برابر ۱۰۰- و ۱۰۰ تنظیم کنید و پارامتر Amount را نیز برابر ۵۰۰ قرار دهید.

A 5-3dmaxhelp

گام ۶

به اپراتور Speed رفته و مقدار پارامتر Divergence را به ۶٫۰ تغییر دهید. این کار موجب پخش شدن پارتیکل‌ها می‌شود.

A 6-3dmaxhelp 

۲- تنظیمات AfterBurn

گام ۱

اکنون نوبت به استفاده از سیستم After Burn است. کلید ۸ را در کیبورد فشار دهید تا پنجره Environment and Effects باز شود. درون پنل Atmosphere ، بر روی دکمه Add کلیک کنید. در پنجره Add Atmospheric Effect گزینه After Burn را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

B 19-3DMaxHelp 

گام ۲

مشاهده می‌کنید که AfterBurn و FusionWorks Renderer به لیست اضافه شده‌اند.

B 20-3DMaxHelp 

گام ۳

یک نور استاندارد Target Spot ایجاد کرده و آن در صحنه همانند تصویر زیر قرار دهید.

(Create > Lights > Standard Lights > Target Spotlight)

B 21-3DMaxHelp 

 

گام ۴

گزینه Shadow را در تنظیمات نور فعال کرده و از لیست بازشونده ، AB Shadow Map را انتخاب کنید.

B 22-3DMaxHelp 

گام ۵

اکنون در پنجره Environment and Effects، روی After Burn کلیک نمایید تا AfterBurn Manager باز شود.

B 23-3DMaxHelp