پرینت

آموزش ساخت Asteroids به کمک پلاگین AfterBurn

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

با توجه به درخواست های کاربران در این آموزش نحوه استفاده از پلاگین Afterburn را در نرم افزار3Ds Max   با ساخت شهاب سنگ بررسی خواهیم کرد.

 

 ۱- تنظیمات Particle Flow

گام ۱

  3Ds Max را اجرا نمایید. از Command Panel   از زیر مجموعه Particle Systems گزینه PF Source را انتخاب کرده و با کلیک و درگ موس در نمای perspective ، یک آیکون PF Source ایجاد کنید.

A 1-3dmaxhelp 

گام ۲

با استفاده از ابزار Rotate   یا کلید میانبر E آیکون PF Source را ۹۰ درجه به صورت عمودی بچرخانید. یا می‌توانید در فیلد محور Yمقدار ۹۰ را وارد کنید.

A 2-3dmaxhelp 

گام ۳

با انتخاب آیکون PF Source بر روی تب Modify کلیک کنید تا بخش پارامترهای مربوط به آن باز شود. در اینجا، مقادیر Length و Width را بر روی صفر تنظیم کرده و مقدار Viewport % را به ۱۰۰ تغییر دهید.

A 3-3dmaxhelp 

گام ۴

روی دکمه Particle View کلیک کنید (همچنین می توانید دکمه ۶ از روی کیبورد را فشار دهید) تا پنجره Particle View باز شود.

A 4-3dmaxhelp 

گام ۵

بر روی گزینه یا اپراتور Birth کلیک کنید و مقادیر پارامترهای Emit Start و Emit Stop را به ترتیب برابر ۱۰۰- و ۱۰۰ تنظیم کنید و پارامتر Amount را نیز برابر ۵۰۰ قرار دهید.

A 5-3dmaxhelp

گام ۶

به اپراتور Speed رفته و مقدار پارامتر Divergence را به ۶٫۰ تغییر دهید. این کار موجب پخش شدن پارتیکل‌ها می‌شود.

A 6-3dmaxhelp 

۲- تنظیمات AfterBurn

گام ۱

اکنون نوبت به استفاده از سیستم After Burn است. کلید ۸ را در کیبورد فشار دهید تا پنجره Environment and Effects باز شود. درون پنل Atmosphere ، بر روی دکمه Add کلیک کنید. در پنجره Add Atmospheric Effect گزینه After Burn را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

B 19-3DMaxHelp 

گام ۲

مشاهده می‌کنید که AfterBurn و FusionWorks Renderer به لیست اضافه شده‌اند.

B 20-3DMaxHelp 

گام ۳

یک نور استاندارد Target Spot ایجاد کرده و آن در صحنه همانند تصویر زیر قرار دهید.

(Create > Lights > Standard Lights > Target Spotlight)

B 21-3DMaxHelp 

 

گام ۴

گزینه Shadow را در تنظیمات نور فعال کرده و از لیست بازشونده ، AB Shadow Map را انتخاب کنید.

B 22-3DMaxHelp 

گام ۵

اکنون در پنجره Environment and Effects، روی After Burn کلیک نمایید تا AfterBurn Manager باز شود.

B 23-3DMaxHelp 

 


 

 

گام ۶

ابتدا بر روی آیکون Pick Particles/Daemons کلیک نمایید ، سپس آیکون PF Source را در صحنه انتخاب کنید. مشاهده می کنید PF Source به لیست اضافه می‌شود. حالا آیکونShow in Viewport را فعال کنید تا شکل واقعی پارتیکل‌های AfterBurn را در Viewport مشاهده کنید.

B 24-3DMaxHelp 

گام ۷

اکنون بر روی آیکون Pick Light کلیک کنید و سپس کلید H را در صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Pick Object باز شود. در اینجا منبع نور مستقیم Spot001 را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Pick کلیک کنید. مشاهده میکنید که spotlight به لیست Source Lights اضافه شده است.

 B 25-3DMaxHelp

گام ۸

به بخش Particle Shape parameters بروید و مقدار پارامتر Sphere Radius را به ۱۰ تغییر دهید. مقدار Var % (نسبت تغییرات) را نیز برابر ۱۰ قرار دهید. سپس بر روی آیکون AFC کلیک کنید و Hi Value را برابر با ۴۰ تنظیم کنید.

B 26-3DMaxHelp 

گام ۹

در زیر مجموعه Colors، بر روی آیکون Color 1 کلیک کنید و مقدار رنگ را از خاکستری روشن به خاکستری تیره از چپ به راست تغییر دهید.

B 27-3DMaxHelp 

گام ۱۰

بر روی باکس Ambient Color راست‌کلیک نمایید و گزینه Key Mode را انتخاب کنید.

B 28-3DMaxHelp 

اکنون می‌توانید مقادیر اصلی رنگ را مطابق شکل زیر تغییر دهید.

B 29-3DMaxHelp 

گام ۱۱

به بخش Rendering parameters در زیر مجموعه Shadows رفته و گزینه‌های Self Shadows، Shadow Cast و Shadow Receive را فعال کنید.

B 30-3DMaxHelp 

گام ۱۲

اکنون یک رندر از صحنمون میگیریم. همان‌طور که می‌بینید تصویر نسبتاً خوب است ، اما باید اندکی جزئیات بیشتر به آن اضافه کنیم.

B 31-3DMaxHelp 

گام ۱۳

به مسیر زیر بروید:

Helpers > After Burn Daemons > Explode

و یک آیکون explode در viewport با کلیک و درگ موس رسم کنید.

B 32-3DMaxHelp 

گام ۱۴

بر روی آیکون Pick Particles/ Daemons کلیک کنید و Explode ساخته شده در مرحله قبل را انتخاب کنید.

B 33-3DMaxHelp 

گام ۱۵

رنگ Explode را مطابق تصویر زیر تغییر دهید.

B 34-3DMaxHelp 

گام ۱۶

اکنون یک رندر دیگر از صحنه بگیرید تا مشاهده کنید که با وجود Explode daemon چه تفاوتی در رندر ایجاد شده است.

B 35-3DMaxHelp 

گام ۱۷

مقدار Multiplier را افزایش داده و دوباره رندر بگیرید.

B 36-3DMaxHelp 

سخن پایانی

هیچ مقدار پارامتر مشخصی برای رسیدن به نتیجه دلخواه وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید، با تغییر مقدار پارامترها و دیدن نتایج حاصل از تغییر آنهاست. بنابراین، با تغییر در پارامترهای Multiplier، Level ، Scale   و Amount   میتوانید به نتیجه مورد نظرتان برسید.

تصویر زیر، نتیجه‌ای است که پس از تغییر پارامترها به دست آمده است. امیدوارم این آموزش برای شما کاربران سایت مفید بوده باشد.

B 18-3DMaxHelp