مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

گام به گام با Wissam در ساخت بازارچه محلی

on . زیر مجموعه : آموزش 3d max

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

این صحنه به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگ کشاورزی انجام شده و هدف از ‌آن ایجاد یک حالت بازار قدیمی در یک فضای نیمه‌باز بوده است.

wire frame 2

Highlight edges

 

من برای ساخت المان‌های درخت‌مانند در وسط صحنه یک خط منحنی شکل و دایره رسم کرده و سپس از مدیفایرBevel Profile استفاده کرده ام. در همین حال، شرایط خط را به گونه‌ای تغییر دادم که حالت ارگانیک و دلخواهم رو پیدا کند.

Tree like element

پوشش گیاهی بر روی دیوارها را با استفاده از پلاگینGuruware Ivy ساختم. این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده و در وب‌سایت مربوط به آن می‌توانید حتی یک آموزش پایه در رابطه با کاربرد آن پیدا کنید. مدل درختان نخل و میوه‌ها از مجموعه Evermotion Archmodels استفاده کرده ام.

 

در اینجا یک سری تصاویری از متریال‌هایی را می‌بینید که در این پروژه استفاده شده اند.

تنظیمات متریال بام

organic metal roof material all 600x427

Alpha map

organic metal roof material Alpha

پیش‌نمایش متریال

organic metal roof material 6

سقف سفید و دیوارها

تنظیمات متریال :

Ceiling all 

Bump map :

Ceiling 3

پیش‌نمایش متریال :

Ceiling 4

شیشه :

تنظیمات متریال :

Glass

پیش‌نمایش متریال :

Glass 2

کف سنگی :

تنظیمات متریال :

Slate all

Diffuse map :

Slate floor Diffuse

Reflection map :

Slate reflect

Bump map :

Slate Bump

پیش‌نمایش متریال :

Slate floor 6

چوب :

تنظیمات متریال :

wood all

Diffuse map :

wood diffuse

  Reflection map و  Bump map

wood reflect and bump

پیش‌نمایش متریال :

wood 3

نورپردازی

نورپردازی داخلی بسیار ساده انجام شده است.از یک V-Ray light plan در پشت شیشه و بر روی کریدورهای سقفی، در جاهای لازم استفاده کرده ام. تابش نور بیرونی از خارج صحنه در مرحله پست‌ پروداکشن با استفاده از ابزارهای فتوشاپ اعمال شده‌اند.

در اینجا تنظیمات مورداستفاده برای روشنایی صحنه را ملاحظه می‌کنید.

lights all

تنظیمات رندر

تنظیمات V-Ray در 3DS Max

render setting

render setting 2

render setting 3

در نهایت

در این تصویر، رندر خام نهایی را مشاهده می‌کنید.

Final raw image

در مرحله پست پروداکشن در فتوشاپ راه های زیادی را می‌توان در پیش گرفت. برای این صحنه، من شخصا از curves، color balance و levels برای رسیدن به افکت موردنظر استفاده کرده ام.

برای پرتوهای نور، به شکلی ساده از یک لایه جدید کمک گرفته ام. در این لایه، با یک قلم‌موی نرم، یک رنگ زرد ملایم انتخاب کرده و با نگه داشتن کلید Shift یک خط مستقیم مطابق تصویر زیر می‌کشیم.

Final raw image rays

سپس در حالی که هنوز در لایه پرتوی نور قرار داریم، به بخشFilter می‌رویم و از آنجا، گزینهMotion Blur را انتخاب می‌کنیم. در حین استفاده از این تکنیک، می‌توانید از انواع مختلفی از قلم‌موها استفاده کنید.

Final raw image rays blur

به این ترتیب، کار این صحنه به اتمام رسیده است. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

و این هم تصویر نهایی با کیفیت بالا

Final Post production2

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3