پرینت

آموزش ساخت یک نامه باستانی در 3dS max- قسمت دوم

on . زیر مجموعه : Designing Materials

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

با قسمت دوم از آموزش نحوه ساختن یک نامه قدیمی و باستانی در نرم افزار 3Ds Max در خدمت شما هستیم.با ادامه آموزش با ما همراه باشید.

  گام هشتم :

 لایه متن یونانی رو انتخاب کرده و حالت لایه رو روی Overlay تنظیم میکنیم.

19

 گام نهم:

 از لایه متن یک کپی برای اینکه متنمون حالت برجسته تری پیدا کند تهیه میکنیم.

20

 گام دهم :

 نوبت به ساخت لایه Displacement Map رسیده است.همه لایه ها رو غیر فعال کرده ، لایه جدیدی ایجاد میکنیم و آن رو با رنگ سفید پر می کنیم.

21

 گام یازدهم :

بر روی لایه جدیدی که ایجاد کردیم خطوط تیره ای رو همانند شکل زیر بر روی لایه ایجاد میکنیم.سپس تصویر را با نام displacement.jpg ذخیره میکنیم.

22

 گام دوازدهم :

 لایه جدیدی به نام patches ایجاد کرده و همان خطوطی تیره ای که بر روی لایه قبلی ایجاد کردیم بر روی این لایه نیز رسم کرده ، لایه های غیر فعال را فعال کرده و لایه White BG را غیر فعال کنید. افکت Color Balance را به لایه Patchs اعمال کرده و مقادیرش را تغییر میدهیم تا به رنگ نارنجی کم رنگ تبدیل شود.در نهایت با نام color_diffuse.jpg ذخیره می نماییم.

23

 گام سیزدهم :

 همه لایه ها رو بجز White BG غیر فعال کرده و سپس با نام opacity_map.jpg ذخیره نمایید.

24

 

 

 

استفاده از بافت ها و تکستچرها در 3D Max

 گام اول :

 فایل نامه ساخته شده در 3Dmax را باز کرده سپس کلید M را فشرده تا پنجره Material Editor نمایان شود.یک اسلات خالی را انتخاب کرده و در قسمت Diffuse فایل color_diffuse.jpg را قرار دهید. اکنون تکستچر ساخته شده را به نامه اختصاص می دهیم.

25

 

گام دوم:

 کلید های Shift + Q را فشرده تا از صحنه رندر گرفته شود.همان زور که مشاهده می کنید حاشیه های مشکی هم در رندر دیده می شود که برای حذف انها باید از opacity map استفاده نمود.

26

 


 

گام سوم :

 فایل opacity_map.jpg را در قسمت Opacity قرار دهید.

27

 

گام چهارم :

 دوباره از صحنمون رندر میگیریم.همان طور که مشاهده میکنید حاشیه های مشکی حذف شدند.

28

 گام پنجم :

 اکنون زمان آن رسیده که Displacement رو اعمال کنیم.در ابتدا مدیفایر Edit Poly رو به Plan اضافه میکنیم.

29

 گام ششم:

 دو بار بر روی گزینه Tessellate کلیک میکنیم تا تراکم پلی گون ها در صفحه را افزایش دهیم.

30

 گام هفتم:

 اکنون مدیفایر Displace را اضافه میکنیم.

31

 گام هشتم :

 بر روی دکمه Bitmap کلیک کرده و سپس فایل displacement.jpg را انتخاب نمایید.

32

 گام نهم :

 مقدار Strength را برابر 8.- قرار دهید.همچنین می توانید مقادیر Length و Width را تغییر داده تا تکستچر فیکس شود.

33

 گام دهم :

 اکنون دوباره رندر میگیریم.

34

 گام یازدهم :

 برای ایجاد تنوع ، می توانید تکه های سیاه و سفید را برای قسمت opacity در فتوشاپ ایجاد نمایید و بر روی فایل opacity_map.jpg دوباره ذخیره نمایید.

35

 

 گام دوازدهم :

 اگر اکنون رندر بگیرید قسمت های حذف شده از نامه را هم مشاهده میکنید.

36

   گام سیزدهم :

 من چند نور در صحنه قرار داده ام و خروجی نهایی رو بدین شکل در آمده است.

 

 37