مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

گام به گام با گارسیا در ساخت موزه برفی

on . زیر مجموعه : آموزش Vray

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

 من این پروژه رو دو سال پیش انجام دادم فقط با  Hdri   متفاوت نسبت به این چیزی که الان مشاهده میکنید و فکر میکنم با این تغییر نتیجه کارم بهتر شده است.ایده اصلی این صحنه، ایجاد یک مدل سه‌بعدی آسان و زیبا بوده که بتوانم نورپردازی و روشنایی را نیز تست نمایم.

 مهمترین هدف در این پروژه ایجاد کنتراست بین برف و رنگ قرمز موزه بوده است.نکته مهم در مورد این صحنه این است که به صورت تمام سه‌بعدی ساخته شده است. برخی از کاربران صحنه‌های سه‌بعدی کامل می‌سازند و برخی از تکنیک کامپوزیت در فتوشاپ استفاده می‌کنند. مقایسه این دو مانند مقایسه نقاشی آبرنگ با رنگ روغنی باشد که هر دو تکنیک‌ها و شرایط مخصوص به خود را دارند.

تصاویر مرجع

متأسفانه پلان پروژه را در اختیار نداشتم و بنابراین تصاویر موردنیاز را از گوگل دریافت کرده ام. در اینجا تصاویر مورد استفاده را ملاحظه می‌کنید:

Snow-making-3dmaxhelp-1 

Snow-making-3dmaxhelp-2

 

Snow-making-3dmaxhelp-3

Snow-making-3dmaxhelp-4

Snow-making-3dmaxhelp-5 

مدلسازی

برای مدل کردن یک پروژه بدون پلان، از scale tool استفاده میکنیم. بر این اساس با برنامه اتوکد ، می‌توانیم ابعاد تقریبی مدل را به‌دست آوریم.

Snow-making-3dmaxhelp-6 

 

اولین گام ایجاد یک جعبه از Standard Primitives و تبدیل آن به Edit Poly است. سپس مدل را تغییرشکل می‌دهیم. برای ساختار قرمز رنگ تنها از Edit Poly استفاده شده، ولی برای لبه سفیدرنگ از مدیفایر Lattice کمک گرفته شده است.

Snow-making-3dmaxhelp-7 

Snow-making-3dmaxhelp-8

 

Snow-making-3dmaxhelp-9

گام دوم، مدلسازی فضای اطراف است. سنگ‌ها با استفاده از اسکریپت "rock_generator" ایجاد کرده ام. شاید من دقیق نحوه استفاده از این اسکریپت رو ندانم . من این اسکریپت رو زیاد دوست ندارم چرا که سنگ‌ها حتی در حالت proxy نیز بسیار سنگین هستند.

Snow-making-3dmaxhelp-10 

کیسه‌ها یک سری Box هستند که در آنها از مدیفایرهای Edit Poly ، mesh smooth و  FFD 4x4x4  استفاده شده است.

Snow-making-3dmaxhelp-11 

 

مدل نهایی :

Snow-making-3dmaxhelp-12 

و در نهایت به برف‌ها می‌رسیم. برف این صحنه با استفاده از پلاگین “snowflow” ایجاد شده است. من از این پلاگین برای بهینه‌سازی زمان محاسبات مربوط به برف‌ها استفاده کردم. محاسبات مربوط به برف به صورت قطعات مجزا انجام گرفته و در آخر، ژئومتری برف ها با یکدیگر ادغام شده است.

Snow-making-3dmaxhelp-14 

 

Snow-making-3dmaxhelp-15