مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

گام به گام با جیوانی در ساخت این اتاق زیبا در 3DMax

on . زیر مجموعه : آموزش Vray

در این آموزش به شما طریقه مدل سازی این اتاق ویران شده بسیار زیبا را همراه با نورپردازی ، ساخت متریال و پست پروداکشن آموزش می دهیم.

رفرنس

اولین قدم برای ساختن یک تصویر خوب ، جستجو برای منابع و رفرنس مناسب است که می تواند به عنوان نقطه شروع برای نتیجه نهایی ما مورد استفاده قرار گیرد.

3dmaxhelp tid 02 reference

 

مدل سازی
پس از آخرین نگاه به منابع ، ما مدل سازی صحنه رو با روش Edit Poly  در ds Max3 شروع می کنیم.

3dmaxhelp tid 03 modeling 01

3dmaxhelp tid 03 modeling 02

 

من از اسکریپت GeneratorFloor برای ساختن کف اتاق استفاده کردم و اثر طبیعی را با تغییر مقدار Tilt ایجاد کردم.

3dmaxhelp tid 03 modeling floor 01

3dmaxhelp tid 03 modeling floor 03

 

کادر بندی
برای پیدا کردن شات درست و مناسب ، دوربین
VrayPhysicalCamera را روی زمین گذاشتم تا اثر یک دوربین افتاده را القا کنم و موفقیت این طرح را دوچندان کنم.

3dmaxhelp tid 04 framing

 

مبلمان
برای دادن کیفیت و کمیت بیشتر به پروژه ، از آجکت های Evermotion برای اضافه کردن مبلمان و لوازم جانبی دیگر به صحنه استفاده کردم.

3dmaxhelp tid 05 model furniture

 

افکت باد
برای تکمیل مرحله مدل سازی و برای خلق یک اثر پویا ، پرده ها را با استفاده از یک Plain ساده ایجاد کردم، اما افکت باد رو بهش اضافه کردم.

3dmaxhelp tid 06 wind effect

 

نورپردازی

من برای شروع به نورپردازی به دنبال تعادل مناسب نور در صحنه بودم.پس از متریال دهی به ابجکت ها ، من چند تست رندر انجام دادم، در زمان هر تست نور یک نور را روشن می کنم تا در نهایت تعادل مناسب بین نور خورشید، آسمان و نور های ثانویه پیدا کردم و سپس من کنتراست رنگی را متعادل کردم. این یک عنصر ظریف و مهم است، زیرا اگر تصویر به خوبی متعادل باشد، پس از تنظیمات متریال نیز چنین خواهد بود.

3dmaxhelp tid 07 light balance

3dmaxhelp tid 07 light balance 02


 

متریال

برای تنظیم متریال ها، من بیشتر از متریال ساده مانند VRaymtl استفاده کردم و فقط در بعضی موارد از متریال های ترکیبی مثل VrayBlendMtl استفاده کردم. برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، شما حتی می توانید بدون استفاده از متریال های پیچیده به نتیجه عالی دست یابید.

3dmaxhelp tid 08 material 01

3dmaxhelp tid 08 material 02

3dmaxhelp tid 08 material 03

 

تنظیمات رندر
در حالی که برای تست رندر تنظیمات با مقادیر بسیار کم را تنظیم کردم تا سیستم بتواند بازخورد فوری را به من بدهد، اما برای رندر نهایی، همه تنظیمات را با مقادیر بالا برای داشتن یک تصویر واضح و عالی تنظیم کردم. من همچنین render elements را که برای پست پروداکشن در فتوشاپ استفاده می کنیم تنظیم کرده ام.

3dmaxhelp tid 09 render setup

3dmaxhelp tid 09 render without postproduction 02

پست پروداکشن در فتوشاپ

در ابتدا Brightness / Contrast و Curves را برای اصلاح رنگ رندرها اضافه میکنیم.پس از آن برای تنظیم روشنایی تصاویر از Threshold & Curve استفاده کرده ام.در مرحله آخر render element های مختلف را با تصویر اصلی ترکیب میکنیم.

3dmaxhelp tid 10 firstpostpro01

3dmaxhelp tid 11 final render 04

3dmaxhelp tid 11 final render 03

3dmaxhelp tid 12final

 

امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده رو برده باشید و ما را با نظرات خود در ارایه هر چه بهتر مطالب آموزشی یاری نمایید.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3