مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

مدل سازی و نورپردازی یک صحنه داخلی-بخش دوم

on . زیر مجموعه : modeling

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

در قسمت قبل نحوه ساخت دیوار ها ، کف و سقف ،  فریم پنجره و شیشه ها رو آموزش دادیم.در این قسمت ساخت تخت خواب و روتختی رو به شما کاربران عزیز آموزش می دهیم.

 

 

 ساخت تخت خواب

با استفاده از چند Chamfer Box ما تختمون رو مدل سازی می کنیم.اولین Chamfer Box رو با ابعاد 270cm*55cm*3.5cm ایجاد می کنیم و مقدار Fillet را برابر 15. قرار دهید تا یک لبه نرم داشته باشید.همچنین مقدار Fillet Segs را برابر 3 بگذارید.

دومین Chamfer Box را با ابعاد 220cm*170cm*9cm ایجاد کنید. مقدار Fillet را برابر 15. قرار دهید .همچنین مقدار Fillet Segs را برابر 3 بگذارید. سومین Chamfer Box  را با ابعاد 12cm*5cm*5cm ایجاد کنید و مقادیر Fillet و Fillet Segs را همانند قبل تنظیم کنید.از Chamfer Box سومی یک کپی تهیه نموده و کلیه باکس ها رو همانند تصویر زیر تنظیم نمایید.

 ساخت تشک

یک Chamfer Box با ابعاد 205cm*145cm*8.5cm ایجاد کرده و مقدار Fillet  را برابر 2.4cm قرار دهید.اکنون تشک ساخته شده و در مرحله بعدی ما ساخت روتختی را آموزش می دهیم.

 ساخت روتختی

ابتدا برای ساخت چین و چروک های رو تختی با ابزار Line  خطوطی را به صورت تصادفی ایجاد کرده و در آخر از یکی از خطوط را انتخاب کرده و از بخش Geometry گزینه Attach Mult  را انتخاب کرده و همه خطوط را با هم Attach می کنیم.سپس از زیر مجموعه Rendering گزینه های Enable in Render  و Enable in view port  را فعال کرده و مقدار Thichness را برابر 3 قرار دهید.و در آخر با استفاده از ابزار Move خطوط رسم شده را به روی تشک منتقل کنید.

 

اکنون یک Rectangle با ابعاد 225cm*175cm  ایجاد کرده و آنرا به بالای تشک منتقل می کنیم.در حالیکه  Rectangle انتخاب است به پنل Modify رفته و تابع Garment Maker را به آن اعمال می کنیم و مقدار Density را برابر 55 صدم قرار می دهیم .این تابع اکثرا برای شبیه سازی سطوح پارچه استفاده می شود و کارش بدین صورت می باشد که به اجسام دو بعدی یک سطح اختصاص می دهد.

استفاده از تابع Cloth

رو تختی را که در مرحله قبلی ایجاد کردیم را انتخاب کرده و تابع Cloth را از پنل Modify به آن اعمال می کنیم . اکنون در پارامترهای این تابع دکمه Object Properties را کلیک کنید تا پنجره تنظیمات آن همانند شکل زیر ظاهر شود.

در قسمت Object in simulation آبجکت Rectangle را انتخاب کرده و در سمت راست این پنجره گزینه Cloth را انتخاب کرده و در قسمت preset که معرف جنس پارچه می باشد Cotton را انتخاب نمایید.سپس بر روی دکمه Add object کلیک کرده و تمام اشیا و آبجکت هایی که در این شبیه سازی دخالت دارند مانند تخت،تشک و خطوطی که برای چین و چروک رسم کرده بودیم را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Add کلیک کنید.اکنون تمام شئی هایی که به این قسمت اضافه شده اند حالت Collision Object را برای آنها انتخاب می کنیم.

شبیه سازی رو تختی

اکنون در پارامترهای تابع Cloth روی دکمه Simulate Local کلیک نمایید روتختی به پایین حرکت کرده و بر روی آبجکت های موجود در صحنه قرار می گیرد. هر زمان که از حالت پارچه بر روی تخت راضی بودید دوباره روی Simulate Local کلیک کنید تا شبیه سازی پایان یابد.

اکنون تابع Shell را به روتختی اضافه می کنیم و مقدار Inner Amount را برابر 1cm و Outer Amount را برابر صفر تنظیم می کنیم با این کار به پارچه ضخامت یک سانتی متری اعمال می کنیم.

و در نهایت برای هموار تر کردن روتختی تابع Turbo Smooth را به رو تختی اعمال کرده و مقدار Iterations را برابر 1 قرار می دهیم.

اکنون می توانید شئی Line را حذف کنید همچنین رو تختی را مقداری در راستای محور Z به بالا منتقل کنید تا روی قسمت چوبی تخت را نیز کامل بگیرد.

همچنین اگر مایلید به صورت دستی مدل روتختی را تغییر دهید می توانید از تابع F.F.D Box استفاده کنید.

 

لینک مدل سازی و نورپردازی یک صحنه داخلی - بخش اول



  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3