مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

مدل سازی و نورپردازی یک صحنه داخلی- بخش چهارم

on . زیر مجموعه : modeling

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

در قسمت قبلی آموزش نحوه ی ساخت بالش و میزهای کنار تخت خواب و چراغ خواب را آموزش دادیم . در این قسمت ساخت گلدان و گیلاس های شیشه ای و صندلی های راحتی را به شما کاربران عزیز آموزش می دهیم .

01

 ساخت گلدان

 برای ساخت گلدان از line استفاده می کنیم . در ابتدا برای راهنما یک plane ایجاد می کنیم و height آن را برابر با ارتفاعی که برای گلدان در نظر داریم قرار می دهیم , تا به راحتی بتوانیم نقطه ی شروع و پایان spline را پیدا کنیم . نیمی از طرح گلدان را بکشید , و با استفاده از Bezier هندل های ورتکس ها را جا بجا کنید تا به طرح دلخواه برسید .

22

حالا مدیفایر Lathe را به آبجکت اعمال می کنید . گزینه ی Weld Core را فعال و مقدار Segments را برابر با 32 قرار دهید . سپس مدیفایر shell را بامقادیر Inner Amount صفر و Outer Amount , 0.25cm به آبجکت اعمال کنید .

23

ساخت گیلاس

مانند روش ساخت گلدان یک plane راهنما به ارتفاع 17 cm بسازید . با استفاده از ابزار line نیمی از طرح گیلاس را بکشید (در تصویر با خطوط سبز مشخص شده) و بعد مدیفایر Lathe را با مقدار 16 برای Segments به شکل اعمال کنید و پس از آن مدیفایر Shell با Inner Amount , 0 و Outer Amount , 0.6 cm را اعمال کنید .

24

این مرحله یک مقدار عجیب و غریبه ! موقعیت آبجکت را مانند شکل زیر قرار دهید . مدیفایر Edit Poly را اعمال کنید و به حالت انتخاب ورتکس بروید . ورتکس پایینی و مرکزی آبجکت را انتخاب کنید و در حالی که کلید ctrl را نگه داشته اید به حالت انتخاب polygon بروید با این روش فقط polygon مرکزی انتخاب می شود .

25

وقتی ploygon را انتخاب کردید روی دکمه ی Grow (CTRL+PageUp) چندبار کلیک کنید تا polygonهای انتخاب شده همانند تصویر زیر باشد . حالا همه ی polygon های انتخاب شده را حذف کنید . به حالت انتخاب border بروید و دورتا دور حفره بوجود آمده را انتخاب کنید , راست کلیک کنید و cap را انتخاب کنید تا حفره بسته شود و نهایتا مدیفایر Turbosmooth modifier با مقدار iterations , دو به شکل اعمال کنید .

26

از تکنیک مشابه برای ساخت مایع درون گیلاس استفاده کنید . ایجاد spline , اعمال مدیفایر lathe , تبدیل به edit poly و chamfer کردن edge ها و نهایتا اعمال turbosmooth . آبجکت ایجاد شده را درون گیلاس و در مرکز آن قرار دهید و سپس scale کنید تا زمانی که به جداه های گیلاس برسد . حالا گیلاس را انتخاب کنید و از کلید ترکیبی ALT + X کنید که باعث می شود جسم شفاف به نظر برسد و مایع درون ان مشخص می شود .

27

ساخت صندلی راحتی

ساخت این صندلی خیلی ساده است . می توانید یک box ساده ایجاد کنید و با extrude کردن polygon ها و move و scale کردن ورتکس ها به شکل مورد نظر خودت برسید ( از خلاقیتتون کمک بگیرید حتما نباید مثل مدل من بسازید) . تنها نکته این است که بعد از اعمال اولین Turbosmooth , آبجکت را به Editable Poly تبدیل کنید در اینصورت ورتکس های زیادی برای تنظیم کار به شما می دهد و باعث می شود صندلی طبیعی تر به نظر برسد و نهایتا در پایان نیز دوباره مدیفایر Turbosmooth را اعمال کنید .

28

مدل سازی و نورپردازی یک صحنه داخلی - بخش اول

مدل سازی و نورپردازی یک صحنه داخلی - بخش دوم

مدل سازی و نورپردازی یک صحنه داخلی - بخش سوم

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • سلام خسته نباشید ممنون از اموزش های خوبتون.
    یه سوالی دارم در ساخت گیلاس در مرحله دوم نقطه ای را که باید انتخاب کنیم دقیقا چه قسمتی از شکل اصلی است چون در عکس مشخص نیست
    ممنون

  • در پاسخ به: sahel

    با سلام
    کاربر گرامی sahel
    در مرحله دوم تصویر از نمای بالای لیوان گرفته شده است و نقطه مورد نظر بخش داخلی لیوان هست.
    با تشکر

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3