مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

مدلسازی مبل - قسمت اول

on . زیر مجموعه : modeling

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

در این آموزش مدلسازی یک مبل را گام به گام فرا می گیریم .

برای شروع بهتر است نگاهی به طرح مبل بندازیم تا دیدگاهی برای ساخت مدل بدست آوریم .

02

 

حالا تصویر بالا را به عنوان تصویر پس زمینه به مکس اضافه می کنیم . از منوی View گزینه ی Viewport Background را انتخاب کنید یا از کلید میانبر Alt+B استفاده کنید . پنجره ی Viewport Background باز می شود روی File کلیک کنید و تصویر را انتخاب نمایید . در قسمت Aspect Ratio گزینه ی Match Bitmap را انتخاب کنید این باعث می شود که تصویر همان نسبتهای تصویر اصلی را داشته باشد و همچنین گزینه ی Lock Zoom/Pan را فعال کنید تا تصویر به لحاظ موقعیت و مقیاس ثابت بماند . این کار را برای هر سه نمای top , front , right انجام دهید .

04

در نمای top یک plane به اندازه ی کف صندلی ایجاد کنید .

05

برای اینکه بتوانید طرح مبل را بهتر ببینید plane را نیمه شفاف کنید , برای این کار روی شکل راست کلیک کنید Object Properties را انتخاب کنید و در پنجره ی باز شده تیک گزینه ی See Through را فعال کنید .

06

روی شکل راست کلیلک کرده و گزینه ی Convert to Editable Poly را انتخاب کنید سپس از منوی سمت راست روی آیکون Polygon کلیک کنید و هشت polygon نشان داده شده در شکل را انتخاب و حذف نمایید .

07

همانطور که می بینید گوشه های طرح گرد هستند و ما نیز باید Polygon ها را در این مناطق به شکل گرد در بیاوریم پس مانند شکل زیر Polygon مورد نظر را حذف کنید .

08

حال از منوی سمت راست Edge را انتخاب کنید و مانند تصویر لبه ی مشخص شده را انتخاب و آن را کپی کنید (Shift را نگه دارید و Edge را درگ کنید)

 09

ورتکس های مشخص شده را نیز weld کنید .

 10

مدیفایر Symmetry را به شکل اعمال کنید و سپس مدیفایر TurboSmooth را اعمال کنید و نتیجه تا به اینجای کار مانند شکل زیر زیر خواهد بود .

 11

از منوی سمت راست در قسمت Edit Poly Mode گزینه ی Show Cage را فعال کنید تا بتوانید شکل نهایی را با اعمال و بدون اعمال مدیفایرها ببینید .

 12

حالا می توانید لبه ها را تنظیم کنید و شکل را با تصویر پس زمینه منطبق کنید .

 13

در نمای Right شکل را حرکت داده و در راستای طرح مبل قرار دهید . از این حالت نیز می توانید جهت تنظیم لبه ها استفاده کنید .

 

14

حال از منوی سمت راست Edge را انتخاب کنید و مانند تصویر لبه ی مشخص شده را انتخاب و آن را کپی کنید (Shift را نگه دارید و Edge را درگ کنید)

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • با سلام ازسایت خوبتان
    متشکرم ازاین اموزشهای خوبتون
    لطفا اموزش انیمشن را نیز قرار بدهید
    مخصوصا اموزش کار دستگاه kinect از زحماتتون کمال تشکر را دارم

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3