مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

مدل سازی مبل - قسمت آخر

on . زیر مجموعه : modeling

در این بخش کار مدلسازی مبل را به پایان می رسانیم .

حالا دور تا دور صندلی را بصورت دوخته شده در می آوریم تا طبیعی تر جلوه کند . ابتدا مدیفایر Turbosmooth را به آبجکت اعمال کنید . به حالت انتخاب edge بروید و یکی از edge هایی که نزدیک به لبه ی خارجی مبل هست را انتخاب کنید مانند آنچه در تصویر مشخص شده است . روی دکمه ی loop کلیک کنید تا کلیه ی edge های دورتا دور صندلی انتخاب شود ، اگر با loop نتوانستید edge ها را نتخاب کنید این کار را بصورت دستی انجام دهید .

26

edge های انتخاب شده را با مقدار 0.15 ، chamfer کنید . حالا یکی از edge های عمودی جدید را انتخاب و روی Ring کلیک کنید تا همه یedge های مشابه دور مبل انتخاب شوند .

27

راست کلیک کنید و گزینه ی convert to face ا انتخاب کنید در اینصورت edge های انتخاب شده به polygon تبدیل می شوند .

28

روی دکمه ی Bevel کلیک کنید در پنجره ی باز شده گزینه ی local normal را فعال کرده و برای height و outline مقدار -15 را قرار دهید .

29

حالا باید نتیجه ی کار را smooth کنیم ، ctrl+A می کنیم و همه ی polygon ها انتخاب شوند و در زیر مجموعه ی polygon properties در قسمت smoothing group روی دکمه ی clear all کلیک می کنیم .

30

حالا قسمت خارجی مبل را انتخاب و روی smoothing group 1 کلیک کنید . سپس قسمت داخلی مبل را انتخاب کنید و مقدار smoothing group 2 را به آن اختصاص دهید .

31

تا به این جا نتیجه ی کار باید مشابه تصویر زیر باشد .

32

حالا یک پوسته ی دیگر هم برای قسمت خارجی مبل ایجاد می کنیم . برای این کار مدیفایر Edit poly را به ان اعمال کنید و به حالت انتخاب ورتکس بروید با فشردن کلید ctrl+A همه ی ورتکس ها را انتخاب و روی دکمه ی weld کلیک کنید با مقدار 0.1 .

33

ساخت پایه ی مبل

به نمای Front بروید و کار را با ساخت یک cylender شبیه آنچه در تصویر می بینید شروع کنید . از Bevel برای اضافه کردن face های بیشتر استفاده کنید .

35

یک باکس با 2 segment به اندازه ی دو پایه ی مبل بسازید . به editable poly تبدیل کرده و face سمت راست را حذف کنید و مدیفایر symmetry را به آبجکت اعمال کنید .

به edit poly برگردید و edgeخای گوشه باکس را دوبار chamfer کنید .

36

یک کپی از پایه تهیه کنید و به اندازه ی 90 درجه بچرخانید . به آبجکت اصلی برگردید و کپی را به آن attach کنید . edge های گوشه را که در تصویر مشخص شده انتخاب کنید و chamfer کنید تا زمانی که به اندازه ی عرض پایه ی عمودی شوند . سپس face کناری را حذف و ورتکس ها را weld کنید .

37 l

edge های مرکزی را 3 بار chamfer کنید . نتیجه کار باید مانند تصویر باشد .

38

edge هایی که در تصویر مشخص شده را انتخاب و یک مقدار خیلی کم chamfer کنید . چهار باکس chamfer شده به انتهای هر کدام اضافه کنید .

39 large

حالا نوبت ساخت رابط بین مبل و پایه است . یک باکس کوچک ساخته و بالای آبجکت سیلندر قرار دهید .

40

مبل را انتخاب کنید و مدیفایر editpoly را اعمال کنید و به حالت انتخاب ورتکس بروید و گزینه ی ignore backfacing را فعال کنید . در زیر صندلی یک ناحیه ی انتخابی مستطیلی شکل به اندازه ی مستطیلی که در مرحله ی قبل ساختیم ایجاد کنید . روی use soft selection کلیک کنید و مقدار 20 را به آن اختصاص دهید . نتیجه باید مانند تصویر زیر باشد .

 

41

و در نهایت روی دکمه ی view align کلیک کنید و در بالای باکس قرار دهید . به اینصورت کار ساخت مبل به پایان می رسد .

 

42

دانلود فایل مکس مبل

download button

 

 

حالا نوبت ساخت رابط بین مبل و پایه است . یک باکس کوچک ساخته و بالای آبجکت سیلندر قرار دهید .

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان (امیر)

    سلام به شما و عرض خسته نباشید
    میخواستم بخاطر مطالب خوب شما تشکر کنم و بپرسم آموزش طراحی پایه مبل منبت کاری شده با تری دی مکس دارید؟ خیلی نیاز دارم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3