مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

مدل سازی لاستیک ماشین

on . زیر مجموعه : modeling

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

با سلام
در این بخش قصد دارم مدل سازی یک لاستیک رو در تری دی مکس به شما آموزش بدم.

ابتدا  AutoGrid رو on می کنیم . سپس یک آبجکت از نوع سیلندر با مشخصات زیر ایجاد می کنیم.

 

 رو آبجکت راست کلیلک کنید و گزینه  convert to Editable Poly  رو بزنید.

دو طرف سیلندر را انتخاب کرده،با استفاده از inset دایره داخلی را ایجاد نموده و با استفاده از Bridge دهانه داخلی را ایجاد نمایید.

 

edge  های داخلی را انتخاب کرده و connect را برابر 4 قرار می دهیم.

 یک سیلندر کوچک تر در وسط سیلندر قبلی ایجاد نمایید.

Height = 3

Sides = 16

 

سیلندر رو جابجا نمایید و سایز طولشو به اندازه تصویر زیر نمایید. 

با استفاده از Attach دو سیلندر رو با هم join نمایید.

 

هر 3 عدد مربع روبروی هم رو انتخاب و گزینه Bridge را کلیک نمایید

 

سیلندر وسط رو انتخاب کرده و با استفاده از Rotate شکل زیر را ایجاد نمایید.

 

از قسمت  modifier/TurboSmoth را به جسم اعمال نمایید.

 Edge ها را همانند شکل زیر برای رفع مشکل تصویر بالا اضافه نمایید.

 

نیمی از شی را انتخاب و delete می کنیم.

یکی از edge ها را انتخاب و با استفاده از Ring  بقیه آنها را انتخاب سپس با استفاده از connect ، چهار edge به آن اضافه می کنیم.

4 edge ایجاد شده در مرحله قبل را مانند شکل زیر در راستای محور Y جابجا نمایید.

TurboSmooth  را خاموش کرده تا لبه ها را به شکل اولیه (سخت) ببینید.سپس edge  های لبه را انتخاب و Chamfer نمایید.

تمام لبه بیرونی استوانه داخلی را انتخاب کنید.سپس با استفاده از Scale بر لبه ها برای ایجاد عمق بیشتر استفاده نمایید.

Turbosmooth  را روشن نمایید.

قسمت انتخاب شده شکل زیر را با استفاده از Detach جدا نمایید.

Edge  ها را مانند شکل زیر انتخاب با استفاده از Connect  لبه جدید را تولید نمایید و سپس در راستای محور Y جا بجا نمایید. 

برای ایجاد آج، ابتدا لبه بیرونی را انتخاب کنید سپس با استفاده از Rotate مقداری شیب ایجاد نمایید.

 

در حالت Polygon  مانند شکل زیر انتخاب و Bevel را انتخاب کرده گزینه   Bevel By Polygon را انتخاب نمایید.

 

 

polygon ها را مانند شکل انتخاب سپس راست کلیک کرده و گزینه Convert to edge راانتخاب سپس Chamfer را انتخاب نمایید

 

 

TurboSmooth  را روشن نمایید

 

 

از Modifier/Symmetry را انتخاب نمایید.Weld Seam از گزینه های Symmetry را انتخاب نمایید.سپس ابجکت را انتخاب و جابجا کرده تا با همدیگر ترکیب شوند.

 

 

High polygon wheel in 3ds Max3ds Max treads

 

 

3ds Max tire clay rendered3ds Max Tire with Materials

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3