مرا به خاطر بسپار

IMAGE
دوره آموزشی Vray
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره که سرفصل درسی آن پلاگین VRay می باشد ، مفهوم تحلیل فیزیکی متریال های... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی Light و Texturing
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
 در این دوره  تسلط بر تکنیک های تکسچرینگ اجسام ، نورپردازی با نور های 3Ds Max... Read More...
IMAGE
دوره آموزشی مدلسازی در معماری
چهارشنبه, 20 فروردين 1393
در این دوره  تسلط بر تکنیک های مهم مدلسازی احجام منحنی ، وارد کردن ترسیمات اتوکد... Read More...
پرینت

Attribute Holder modifier

on . زیر مجموعه : Modifires

СНПЧ А7 Пенза, обзоры принтеров и МФУ

 

این مدیفایر یک مدیفایر تهی است که رابط کاربری ندارد و می توان برای آن پارامتر تعیین کرد و رابط کاربری آن شامل پارامترهایی خواهد بود که ما به آن اختصاص داده ایم . در حقیقت Attribute Holder نسخه ی تکامل یافته ی Parameter Collector است که فقط ویژگی های انتخاب شده از طرف کاربر را داراست و به جای یک پنل شناور در پنل Modify نشان داده می شود .

نحوه ی استفاده از این مدیفایر را با یک مثال تشریح می کنیم .

قبل از انجام این مثال باید با مفهوم Parameter Wiring آشنا باشید . به اختصار کار Parameter Wiring متصل کردن پارامترها به یکدیگر است . مثلا میتوانید چرخش یک استوانه را به حرکت در راستای محور x یک باکس وصل (وایر) کنید.

1.یک باکس با ابعاد 20 بسازید .

2.مدیفایرهای Taper و Attribute Holder را اعمال کنید .

3.روی Attribute Holder کلیک کنید تا فعال شود و از منوی Animation گزینه ی Parameter Editor را انتخاب کنید یا از کلید میانبر Alt + 1 .

4.در پنجره ی Parameter Editor در قسمت Attribute تنظیمات زیر را انجام دهید .

    1. Add to Type=Selected Object's Current Modifier
    2. Parameter Type=Float
    3. UI Type=Slider
    4. Name=Box Height

 

5.در قسمت Attribute روی دکمه ی Add کلیک کنید . می توانید در پنل Modify پارامتر اضافه شده را ببینید که شامل اسلایدر Box Height است .

6.یک attribute دیگر با پارامترهای زیر بسازید .

    1. Add to Type=Selected Object's Current Modifier
    2. Parameter Type=Integer
    3. UI Type=Spinner
    4. Name=Box Height Segs
    5. Integer UI Options Range=From 1 to 50.

 

7. و دو Attribute دیگر با پارامترها و نام های زیر بسازید .

  1. Add to Type=Selected Object's Current Modifier
  2. Parameter Type=Float
  3. UI Type=Spinner
  4. به نامهای Taper Amount و Taper Curve

حالا چهار Attribute داریم اما هیچ کدام از آنها کاری انجام نمی دهند و باید به هم وصل شوند .


8.روی باکس راست کلیک کنید و گزینه ی Wire Parameters را انتخاب نمایید . در پنجره باز شده مسیر زیر را دنبال کنید.

Modified Object >Box (Object) >Height.

یک یک خط چین که به باکس و ماوس وصل است ظاهر می شود .

9.بصورت مستقیم نمی توانیم این Wire را به attribute ها اختصاص دهیم پس در یک قسمت خالی صحنه چپ کلیک کنید تا پنجره ی Parameter Wiring باز شود . 

10.در این پنجره در سمت چپ پارامترهای باکس نشان داده می شود . گزینه ی Height را انتخاب کنید و در سمت راست مسیر زیر را طی کنید .

Object >Box01 >Modified Object >Attribute Holder >Custom Attributes
 وBox Height را انتخاب کنید .


11.روی Attribute Holder کلیک کنید و سپس روی دکمه ی Connect کلیک کنید .

12.بطور مشابه Height Segments را در قسمت چپ به Box Height Segments وصل کنید و پنجره ی Wiring را ببندید .

13.روی باکس راست کلیک کنید و گزینه ی Wire Parameters را انتخاب نمایید و مسیر زیر را دنبال کنید .

choose Modified Object >Taper >Amount

دوباره خط چین بوجود می آید . روی صحنه چپ کلیک کنید تا پنجره ی Parameter Wiring باز شود .

14.در این پنجره در سمت چپ Amount parameter را انتخاب کنید و در سمت راست روی Attribute Holder کلیک کنید و Taper Amount را انتخاب کنید و به شیوه ای که در بالا گفته شد آنها را به هم Connect کنید .

15.Curvature  و مانند مرحله ی قبل را در سمت چپ را به Taper Curve در سمت راست Connect  کنید و پنجره را ببندید .

16.کار ما به پایان رسیده حال می توانید مقدار پارامترها را در منوی سمت راست تغییر دهید و نتیجه را مشاهده کنید .


 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
محدودیت در نوع پسوند فایل پسوند های مجاز عبارتند از: bmp, doc, gif, jpg, jpeg, pdf, png, ppt, rar, txt, , zip 0 / 3